اجزای لینک مایکروویو را بشناسیم

اجزای لینک مایکروویو موضوعی است که در این مطلب به بررسی آن می‌پردازیم. اجزای لینک مایکروویو ساده و یک طرفه شامل چهار عنصر اصلی است: فرستنده، گیرنده، خطوط انتقال و آنتن. در مطالب قبلی بارها به اجزای لینک مایکروویو اشاره کردیم و در این مطلب به طور دقیق‌تر، در مورد این موضوع خواهیم گفت.
فرکانس های لینک مایکروویو از ۳۰۰ مگاهرتز تا ۳۰ گیگاهرتز، مربوط به طول موج های ۱ متر تا ۱ سانتی متر است. این فرکانس ها برای سیستم های ارتباطی زمینی و ماهواره ای اعم از ثابت و سیار، مفید هستند.
در ایالات متحده، شرح وظایف کانال های رادیویی توسط کمیسیون ارتباطات فدرال (FCC) برای اپراتورهای تجاری و توسط اداره ملی مخابرات و اطلاعات (NTIA) برای سیستم های دولتی، کنترل می شود.
 
مقررات FCC برای استفاده از طیف، قوانین واجد شرایط بودن، قوانین استفاده مجاز و مشخصات فنی را تعیین می کند. مشخصات نظارتی FCC برای محافظت در برابر تداخل و ارتقای کارایی طیفی در نظر گرفته شده است. مقررات نصب نوع تجهیزات، شامل محدودیت‌های قدرت فرستنده، پایداری فرکانس، محدودیت‌های انتشار خارج از کانال و هدایت آنتن است.

اصول و قوانین

ساختار لینک مایکروویو: اجزای اساسی مورد نیاز برای راه اندازی یک لینک مایکروویو یا رادیویی عبارتند از فرستنده، دکل ها، آنتن ها و گیرنده. توابع فرستنده معمولاً شامل مالتی پلکس کردن، رمزگذاری، مدولاسیون، تبدیل بالا از باند پایه یا فرکانس متوسط (IF) به فرکانس رادیویی (RF)، تقویت توان و فیلتر کردن برای کنترل طیف است. عملکردهای گیرنده عبارتند از فیلتر RF، تبدیل پایین از RF به IF، تقویت در IF، یکسان سازی، دمدولاسیون، رمزگشایی و دی مولتی پلکسینگ. برای دستیابی به لینک‌های رادیویی نقطه به نقطه، آنتن ها بر روی یک برج یا سازه بلند دیگر در ارتفاع کافی قرار می گیرند تا یک مسیر مستقیم و بدون مانع بین سایت های فرستنده و گیرنده ایجاد کنند.
طراحی سیستم مایکروویو : طراحی سیستم های رادیویی مایکروویو شامل مهندسی مسیر برای ارزیابی اثرات انتشار بر عملکرد، توسعه  تخصیص فرکانس و انتخاب مناسب اجزای رادیویی و لینکی است. این فرآیند طراحی باید اطمینان حاصل کند که الزامات قطع شدن، بر اساس هر لینک و سیستم برآورده می شود. طرح تخصیص فرکانس مبتنی بر چهار عنصر است: رعایت الزامات مرجع تنظیم کننده فرکانس محلی، بررسی و تست ویژگی های فرستنده و گیرنده رادیویی انتخاب شده، ویژگی های آنتن، و تداخل RF درون سیستمی و بین سیستمی بالقوه.

ویژگی های انتشار مایکروویو پدیده های مختلف مرتبط با انتشار، مانند محو شدن چند مسیره و تداخل، بر عملکرد رادیویی مایکروویو تأثیر می گذارد. حالت های انتشار بین دو آنتن رادیویی ممکن است شامل یک مسیر مستقیم، خط دید (LOS) باشد.

بررسی نقاط قوت و ضعف

نقاط قوت
با زمین های سخت سازگار است
تلفات در مقابل فاصله (D) = Log D (خطی نیست)
کانال سازی انعطاف پذیر
زمان نصب نسبتا کوتاه
قابل حمل باشد
هزینه معمولا کمتر از کابل است
بدون محو شدن “Back-hoe”.
 
نقاط ضعف
ممکن است مسیرها توسط ساختمان ها مسدود شود
تراکم طیفی
رهگیری امکان پذیر است
تاخیرهای قانونی احتمالی
نگهداری سایت ها ممکن است دشوار باشد
برج ها نیاز به تعمیر و نگهداری دوره ای دارند
محو شدن اتمسفر

ارائه خدمات مشاوره و بررسی رایگان، تنها بخشی از خدمات ایران مایکروویو است و خرید از ما، برای شما مزایای مختلفی دارد:

۱. کیفیت بالای تجهیزات
۲. طرز کار عالی و راحت( ما با بیش از  ۱۰ سال تجربه در این صنعت، گروهی از افراد حرفه ای را برای تحقیق و توسعه مستمر محصولات جدید جمع آوری کرده ایم و در صنعت ارتباطات رهبری می کنیم.
۳. تحویل به موقع
۴. قیمت رقابتی

برای دریافت مشاوره و امکانسجی رایگان با ما در ارتباط باشید.