تکنولوژی لینک مایکروویو

تکنولوژی لینک مایکروویو
تکنولوژی لینک مایکروویو چیست و انواع لینک مایکروویو اریکسون و هوآوی از چه فناوری در محصولات خود استفاده می‌کنند؟
لینک مایکروویو اتصالات بی سیمی هستند که در محدوده فرکانس مایکروویو، معمولاً بین ۱ تا ۱۰۰ گیگاهرتز (گیگاهرتز) کار می کنند. آنها از امواج رادیویی جهت دار برای انتقال داده ها بین دو نقطه ثابت استفاده می کنند. انواع لینک مایکروویو که به دلیل استفاده از آنها در ارتباطات شناخته می شوند، تکامل یافته اند تا به یک جزء ضروری از شبکه های ارتباطی مختلف نقطه به نقطه تبدیل شوند.
 
پیوندهای مایکروویو از آنتن‌ها، فرستنده‌ها و گیرنده‌ها برای ایجاد یک اتصال بی‌سیم قابل اعتماد در فواصل طولانی استفاده می‌کنند. با استفاده از انتقال خط دید، جایی که یک مسیر بدون مانع بین دو نقطه وجود دارد، پیوندهای مایکروویو می توانند نرخ داده بالا و تأخیر کم را ارائه دهند، و آنها را برای برنامه هایی که نیاز به اتصال بلادرنگ دارند ایده آل می کند.

اجزاء اصلی لینک مایکروویو چیست؟

یک پیوند ساده یک طرفه مایکروویو شامل چهار عنصر اصلی است: فرستنده، گیرنده، خطوط انتقال و آنتن. این اجزای اساسی در هر سیستم ارتباطات رادیویی، از جمله تلفن های همراه، رادیوهای دو طرفه، شبکه های بی سیم و پخش تجاری وجود دارند.
این به تجهیزات مایکروویو نزدیک اجازه می دهد تا از فرکانس های مشابه بدون تداخل با یکدیگر استفاده کنند، همانطور که امواج رادیویی با فرکانس پایین تر انجام می دهند. یکی دیگر از مزایای لینک مایکروویو این است که فرکانس بالاتر امواج مایکروویو ظرفیت انتقال اطلاعات بسیار زیادی را به باند مایکروویو می دهد.

انتقال مایکروویو به عنوان یک فناوری "خط دید" در نظر گرفته می شود

انتقال مایکروویو به عنوان یک فناوری “خط دید” در نظر گرفته می شود. این به این دلیل است که عملکرد صحیح انتقال مایکروویو به فضای خالی هوا نیاز دارد. فضای هوایی بین دو برج مایکروویو نقطه به نقطه باید از کوه ها، ساختمان ها و سایر اشیاء پاک باشد. این انسدادها می توانند سیگنال های مایکروویو را مسدود کنند.
این فناوری بی سیم از پرتوهای امواج رادیویی با فرکانس بالا برای ارائه اتصالات پرسرعت استفاده می کند که می تواند اطلاعات صوتی، تصویری و داده را ارسال و دریافت کند.
انتقال مایکروویو – اگرچه در فواصل طولانی – به دلیل نیاز به یک خط دید واضح محدود شده است. انتقال رادیو همچنین می تواند توسط جو و باران محو شود. به این دلایل، انتقال مایکروویو معمولاً فقط در مناطقی بدون شبکه LAN یا سایر روش‌های انتقال استفاده می‌شود.

گزینه های آنالوگ یا دیجیتال با فناوری مایکروویو

از دنده مایکروویو می توان برای انتقال سیگنال های مایکروویو آنالوگ و دیجیتال استفاده کرد. انتقال مایکروویو آنالوگ اغلب باعث صرفه جویی در هزینه کارکنان سایت مایکروویو می شود و نیازی به خرید تجهیزات جدید ندارد.
همچنین لازم نیست کارکنان خود را در مورد سیستم های حمل و نقل جدید آموزش دهید. یکی از مزایای دیگر انتقال مایکروویو آنالوگ این است که اپراتورهای شما ظرفیت حمل و نقل دقیق آن را می دانند.
کاربران انتقال مایکروویو دیجیتال، دریافت پشتیبانی و تجهیزات برای سیستم های خود را آسان تر می دانند. این به این دلیل است که انتقال دیجیتال شکل جدیدتر و پیشرفته‌تر ارتباط مایکروویو است. افزایش سرعت انتقال مایکروویو همچنین امکان ترافیک بیشتری را فراهم می کند(از جمله داده های نظارت از راه دور).
تفاوت بین لینک ماهواره ای و لینک مایکروویو چیست؟
یک سیستم مایکروویو از امواج الکترومغناطیسی با فرکانس های بالا و طول موج های کوتاه برای انتقال اطلاعات استفاده می کند. برخلاف سیستم‌های ماهواره‌ای، سیستم‌های مایکروویو به هیچ وسیله مداری متکی نیستند، بلکه به شبکه‌ای از برج‌ها یا ایستگاه‌های مایکروویو که در فواصل زمانی معین بر روی زمین قرار می‌گیرند، متکی هستند.

ایران مایکروویو با بیش از ۱۰ سال سابقه کار تخصصی، گام به گام توسعه یافته تا به امروز و با داشتن کلیه مجوزهای لازم و تیم مشاوره، فنی و پشتیبانی کامل در خدمت شما باشد. در اولین قدم، امکان سنجی لینک مایکروویو را به ما بسپارید و توجه داشته باشید که ارزیابی‌های دقیقی پس از درخواست اولیه شما، توسط تیم اجرایی ما، انجام خواهد شد.