با لینک رادیو Split Mount (اسپلیت مانت) آشنا شویم

Split Mount= (IDU+ODU)

یک لینک رادیو مایکروویو Split Mount (اسپلیت مانت) از اجزای Indoor Plus Outdoor – به ویژه واحد داخلی (IDU) و واحد خارجی (ODU) تشکیل شده است.

لینک رادیو مایکروویو Split Mount (اسپلیت مانت) حداکثر ۵۰۰ مگابیت بر ثانیه و ۱ گیگابیت در ثانیه، بار کامل دوطرفه و بالاتر تا ۶ گیگابیت در ثانیه یا بیشتر را در باندهای فرکانسی مجاز ۴ تا ۴۲ گیگاهرتز ارائه می‌کنند.

Indoor Unit (IDU)

یک رادیو معمولی Split Mount از یک واحد داخلی ۱۹ اینچی Rack Mount تشکیل شده است. این مدل، در یک رک ایستاده یا دیواری، به عنوان مکان‌های ممکن نصب می‌شود.

Outdoor Unit (ODU)

واحد بیرونی (ODU) معمولاً مستقیماً روی آنتن مایکروویو روی پشت بام یا بالای برج نصب می‌شود، که خط دید واضح (LOS) را بین هر دو انتهای لینک مایکروویو امکان‌پذیر می‌کند.

برای اکثر باندهای بالای ۶ گیگاهرتز، ODU دارای یک رابط موجبر است که امکان اتصال کارآمد و کم‌تلفات را مستقیماً به آنتن می‌دهد. برای باندهای پایین‌تر از ۶ گیگاهرتز، معمولاً از کابل کواکسیال بین ODU و آنتن استفاده می‌شود.

در موارد خاص، ODU را می‌توان از راه دور بر روی آنتن مایکروویو نصب کرد و از یک موجبر برای اتصال بین آنها استفاده کرد.

رک Full Outdoor در فضای باز را بررسی کنیم!

رادیو اسپلیت مانت، یک مدل “سنتی” در نظر گرفته می‌شود و رادیوهای قدیمی همیشه این ویژگی را دارند. واحد داخلی دارای تمام رابط‌های شبکه و پردازش در مکان داخلی با دسترسی آسان در بالای برج یا ساختمان است. در مقابل، رادیوهای Full Outdoor دارای تمام موارد فعال از جمله رابط‌های مودم و شبکه کاربر در داخل عنصر رادیویی در فضای باز مانند پشت‌بام،  هستند. این باعث صرفه‌جویی در فضا، مواد، زمان نصب و هزینه می‌شود. نکته منفی این است که در صورت بروز هر گونه شکست، برای  اصلاح و تعمیر، به بالا رفتن از برج نیاز است، که ممکن است در هوای سخت غیرممکن باشد، یا نیاز به مجوز یا محدودیت دسترسی برای رسیدن به آن باشد.

فاصله و قابلیت برد رادیوهای Split Mount (اسپلیت مانت) چقدر است؟

با استفاده از آنتن‌ها و سایت‌های مناسب، می‌توان به لینک‌های مسافت بسیار طولانی بیش از ۱۰۰ کیلومتر دست یافت. فاصله‌ها به موارد زیر بستگی دارد:

  • باند فرکانس
  • بارندگی منطقه ای
  • توان عملیاتی مورد نیاز (Mbps)
  • در دسترس بودن (%)
  • اندازه آنتن
نگاهی به لینک رادیو Split Mount (اسپلیت مانت) شرکت هوآوی

مایکروویو Split Mount (اسپلیت مانت) سری RTN 900 هوآوی، اولین مایکروویو IP یکپارچه TDM/Hybrid/Packet/Routing در صنعت است. آنها می‌توانند الزامات انتقال صدا را تا ۲G، الزامات انتقال صدا و داده را تا  ۳G، و همچنین الزامات انتقال داده پهنای باند در LTE را برآورده کنند. در نتیجه به طور موثر از سرمایه‌گذاری زیرساختی اپراتورها محافظت می کنند.

رادیو مایکروویو IP سری RTN یک سیستم رادیویی طراحی شده تمام “IP” با ویژگی‌های کلیدی اترنت است که از صنعت Backhaul پهنای باند موبایل، پشتیبانی می‌کند. محصولات آن عبارتند از RTN 905، RTN 910A، RTN 950، RTN 950A و RTN 980 که بر اساس طراحی ماژولار، چندین مسیر رادیویی مایکروویو را در یک پلتفرم پشتیبانی می‎‌کند.

پلتفرم رادیو مایکروویو RTN می‌تواند از برنامه‌های All-IP پشتیبانی کند. این پلتفرم همچنین می‌تواند ویژگی‌های انتقالی را ارائه دهد که شامل مدولاسیون بالا (۴۰۹۶QAM)، مدولاسیون تطبیقی، فشرده‌سازی Ethernet “Header” برای کمک به مشتریان، برای کاهش هزینه هر بیت ارسال شده و کمک به کاهش TCO است.

سری RTN900 از RTN 905، RTN 910A، RTN 950، RTN 950A و RTN 980 تشکیل شده است. RTN 905، ۱U-high با یک یا دو جهت RF، عمدتاً برای لایه دسترسی(access)، استفاده می‌شود. RTN 910A، ۱U-high با حداکثر ۶ جهت RF، عمدتاً برای لایه دسترسی(access) یا لایه convergence استفاده می‌شود. RTN 950 / RTN 950A 2U-high با حداکثر جهت ۱۰RF است و عمدتاً در لایه convergence استفاده می‌شود. RTN 980، یک سیستم Nodal 5U-high، می‌تواند تا ۲۰ جهت RF + 1 رابط Add/Drop همگرا شود. همه رادیوهای مایکروویو سری RTN از همان نوع واحدهای خارجی (ODU) و آنتن استفاده می کنند.

قبل از خرید هر گونه تجهیزات، با مشاوران ما در ارتباط باشید تا با توجه امکان سنجی و نیاز سازمان شما، بهترین نمونه را به شما پیشنهاد دهند.