لینک مایکروویو رادیویی Split Mount

لینک مایکروویو رادیویی Split Mount l موضوعی است که در این مطلب آن را مورد بررسی قرار می‌دهیم. یک رادیو مایکروویو Split Mount از اجزای Indoor Plus Outdoor – به ویژه واحد داخلی (IDU) و واحد خارجی (ODU) تشکیل شده است.

رادیوهای مایکروویو Split Mount حداکثر ۵۰۰ مگابیت بر ثانیه و ۱ گیگابیت در ثانیه بار کامل دوطرفه و بالاتر تا ۶ گیگابیت در ثانیه یا بیشتر را در باندهای فرکانسی مجاز ۴ تا ۴۲ گیگاهرتز ارائه می‌کنند.

Indoor Unit (IDU)

یک رادیو معمولی Split Mount از یک واحد داخلی ۱۹ اینچی Rack Mount تشکیل شده است که در یک قفسه، کابینت، اتاق ارتباط یا حتی پناهگاه روی سقف به عنوان مکان‌های ممکن نصب می‌شود.

Outdoor Unit (ODU)

واحد بیرونی (ODU) معمولاً مستقیماً روی آنتن مایکروویو روی پشت بام یا محل برج نصب می‌شود، که خط دید واضح (LOS) را بین هر دو انتهای لینک مایکروویو را ممکن می‌سازد.
 
برای اکثر باندهای بالای ۶ گیگاهرتز، ODU دارای یک رابط موجبر است که اتصال کارآمد و کم تلفات را مستقیماً به آنتن امکان پذیر می کند. برای باندهای کمتر از ۶ گیگاهرتز، معمولاً از یک کابل کواکسیال بین ODU و آنتن استفاده می شود.

در موارد خاص، ODU را می توان از راه دور از آنتن سوار کرد و از یک موجبر برای اتصال بین آنها استفاده کرد.

مقایسه با رادیوهای کامل فضای باز

رادیو اسپلیت مانت یک طرح “سنتی” در نظر گرفته می شود و رادیوهای قدیمی همیشه این ویژگی را دارند. واحد داخلی دارای تمام رابط های شبکه و پردازش در مکان داخلی با دسترسی آسان در پای برج یا ساختمان است. در مقابل، رادیوهای Full Outdoor دارای تمام موارد فعال از جمله رابط های مودم و شبکه کاربر در داخل عنصر رادیویی پشت بام هستند. این باعث صرفه جویی در فضا، مواد، زمان نصب و هزینه می شود. نکته منفی این است که در صورت بروز هر گونه شکست، تقریباً همیشه برای رفع هر گونه خطا به بالا رفتن از برج نیاز است، که ممکن است در هوای سخت غیرممکن باشد، یا نیاز به مجوز یا محدودیت دسترسی برای رسیدن به آن باشد.

فاصله و قابلیت برد رادیوهای اسپلیت مانت
با استفاده از آنتن‌ها و سایت‌های مناسب، می‌توان به لینک‌های مسافت فوق‌العاده بیش از ۱۰۰ کیلومتر دست یافت. فاصله ها به موارد زیر بستگی دارد:
 
  • باند فرکانس
  • بارندگی منطقه ای
  • توان عملیاتی مورد نیاز (Mbps)
  • در دسترس بودن مورد نظر (%)
  • اندازه آنتن (افزایش)

ارائه خدمات مشاوره و بررسی رایگان، تنها بخشی از خدمات ایران مایکروویو است و خرید از ما، برای شما مزایای مختلفی دارد:

۱. کیفیت بالای تجهیزات
۲. طرز کار عالی و راحت( ما با بیش از  ۱۰ سال تجربه در این صنعت، گروهی از افراد حرفه ای را برای تحقیق و توسعه مستمر محصولات جدید جمع آوری کرده ایم و در صنعت ارتباطات رهبری می کنیم.
۳. تحویل به موقع
۴. قیمت رقابتی

برای دریافت مشاوره و امکانسجی رایگان با ما در ارتباط باشید.