لینک مایکروویو را چگونه نظارت کنیم؟

لینک مایکروویو را چگونه نظارت کنیم؟ انتقال داده ها از طریق مایکروویو در مخابرات شامل ارسال و دریافت سیگنال های مایکروویو از طریق لینک مایکروویو است. این لینک مایکروویو از یک رشته آنتن رادیویی مایکروویو تشکیل شده است. آنها در بالای برج ها در سایت های مختلف مایکروویو قرار دارند.

لینک مایکروویو یک سیستم ارتباطی است که سیگنال های رادیویی را برای انتقال داده ها بین دو یا چند مکان ثابت را امکانپذیر می کند. چندین لینک مایکروویو یک شبکه مایکروویو را تشکیل می دهند.

از لینک های مایکروویو برای ارتباطات نقطه به نقطه استفاده می شود. طول کوچک امواج آنها به آنتن ها اجازه می دهد تا آنها را در پرتوهای باریک هدایت کنند. پرتوها را می توان مستقیماً به سمت آنتن گیرنده مایکروویو نشانه رفت.

این به تجهیزات مایکروویو نزدیک اجازه می دهد تا از فرکانس های مشابه بدون تداخل با یکدیگر استفاده کنند، همانطور که امواج رادیویی با فرکانس پایین تر انجام می دهند. یکی دیگر از مزایای انواع لینک مایکروویو این است که فرکانس بالاتر امواج مایکروویو ظرفیت انتقال اطلاعات بسیار زیادی را به باند مایکروویو می دهد.

انتقال لینک مایکروویو به عنوان یک فناوری "خط دید" در نظر گرفته می شود

انتقال مایکروویو به عنوان یک فناوری “خط دید” در نظر گرفته می شود. این به این دلیل است که عملکرد صحیح انتقال مایکروویو به فضای خالی نیاز دارد. فضای هوایی بین دو برج مایکروویو نقطه به نقطه باید از کوه ها، ساختمان ها و سایر اشیاء پاک باشد. این انسدادها می توانند سیگنال های لینک مایکروویو را مسدود کنند.

این فناوری بی سیم از پرتوهای امواج رادیویی با فرکانس بالا برای ارائه اتصالات پرسرعت استفاده می کند که می تواند اطلاعات صوتی، تصویری و داده را ارسال و دریافت کند.

انتقال لینک مایکروویو – در فواصل طولانی – به دلیل نیاز به یک خط دید واضح، محدود شده است. انتقال رادیو همچنین می تواند توسط جو و باران از بین برود. به این دلایل، انتقال مایکروویو معمولاً فقط در مناطقی بدون شبکه LAN یا سایر روش‌های انتقال استفاده می‌شود.

گزینه های آنالوگ یا دیجیتال با فناوری مایکروویو

از لینک مایکروویو می توان برای انتقال سیگنال های مایکروویو آنالوگ و دیجیتال استفاده کرد. انتقال مایکروویو آنالوگ اغلب باعث صرفه جویی در هزینه کارکنان شده و نیازی به خرید تجهیزات جدید ندارد.

همچنین لازم نیست کارکنان خود را در مورد سیستم های حمل و نقل جدید آموزش دهید. یکی از مزایای دیگر انتقال مایکروویو آنالوگ این است که اپراتورهای شما ظرفیت حمل و نقل دقیق آن را می دانند.

کاربران انتقال لینک مایکروویو دیجیتال، دریافت پشتیبانی و تجهیزات برای سیستم های خود را بهینه‌تر از نوع آنالوگ می دانند. این به این دلیل است که انتقال دیجیتال شکل جدیدتر و پیشرفته‌تر ارتباط مایکروویو است. افزایش سرعت انتقال مایکروویو همچنین امکان ترافیک بیشتری را فراهم می کند( مانند داده های نظارت از راه دور).

عیب یابی انتقال لینک مایکروویو با استفاده از Ring Polling

مکان های قرار پرفتن لینک مایکروویو به احتمال زیاد و در نهایت به شکل حلقه یافت می شوند. به همین دلیل است که می توانید از سیستم مانیتورینگ شبکه خود برای اجرای برنامه های نظارتی پیشرفته استفاده کنید. یکی از این تکنیک ها برای تعیین محل مشکلات و بررسی مکان لینک در حلقه است.
داده های مایکروویو از سایتی به سایت دیگر به صورت متوالی ارسال می شوند. این به عنوان ‘backhauling’ شناخته می شود. در طول یک وقفه، می توانید به سادگی با ارسال پیام در دو جهت، به انتقال داده ها ادامه دهید.

همچنین به شما این امکان را می دهد که تشخیص دهید مشکل در کجا رخ داده است. فقط باید محلی را که در آن انتقال رادیویی مایکروویو متوقف شده است، پیدا کنید.

از تجهیزات انتقال لینک مایکروویو خود با RTU NetGuardian 864A محافظت کنید

NetGuardian 864A RTU یک کنترل از راه دور پیشرفته است که برای سایر عملکردهای نظارت بر لینک مایکروویو کار می کند. NetGuardian 864A که در یک واحد رک ۱۹ اینچی بسته شده است، شامل ۶۴ آلارم گسسته و ۸ آلارم آنالوگ است.

۸۶۴A همچنین می تواند ۳۲ عنصر شبکه را پینگ کند و ۸ رله را کنترل کند. این حداکثر ظرفیت نقطه ای را برای لینک مایکروویو شما فراهم می کند.
NetGuardian 864A همچنین دارای یک مودم داخلی است، بنابراین اگر اتصال LAN امکان پذیر نیست، همچنان می توانید به RTU خود دسترسی داشته باشید.

دپارتمان تخصصی لینک مایکروویو هواوی و اریکسون ما در ایران مایکروویو، پس از حضور در محل و بررسی کامل مشکل، تمامی عملیات لازم را برای شما انجام می‌دهد تا با کمترین هزینه، فعالیت خود را بطور کامل انجام دهید.