لینک مایکروویو زیر و بالای ۱۰ گیگاهرتز

لینک مایکروویو زیر و بالای ۱۰ گیگاهرتز چه کاربردهایی دارد؟ در فرکانس های لینک بالای ۱۰ گیگاهرتز، طول مسیر پیوند با محو شدن به دلیل وقوع بارندگی محدود می شود، در حالی که در فرکانس های لینک زیر ۱۰ گیگاهرتز تضعیف باران تأثیر محدودی بر طول مسیر دارد. به همین دلیل، فرکانس‌های زیر ۱۰ گیگاهرتز برای شبکه‌های ارتباطی طولانی‌مدت مناسب هستند.

احتمال محو شدن به دلیل انتشار چند مسیره به عوامل جغرافیایی مانند مکان، زمینی که امواج رادیویی روی آن منتشر می‌شوند و شیب مسیر (زاویه) بستگی دارد. طول مسیر نیز تأثیر دارد زیرا با افزایش طول مسیر، احتمال انتشار چند مسیری افزایش می‌یابد. به طور کلی، انتشار چند مسیره بیشتر در مناطق گرمسیری و مناطق بیابانی رخ می دهد.

در باندهای فرکانسی سنتی، لینک های مایکروویو می توانند به سرعتی بین ۳۰۰ مگابیت بر ثانیه و ۱ گیگابیت بر ثانیه برسند.

لینک مایکروویو راه دور اغلب از Space Diversity برای اطمینان از ارتباطات بین دو نقطه پایانی استفاده می کنند.
در مکان‌های جغرافیایی خاص، مانند روی آب و در بیابان‌ها، انتشار چند مسیره، مانعی برای عملکرد مناسب در مسافت‌های طولانی و به شکل قطع‌های غیرقابل تحمل لینک، ایجاد می‌کند. برای جبران، باید یک طرح حفاظتی اعمال شود. تنوع فضایی یکی از این طرح های حفاظتی است که به طور گسترده اجرا می شود که عملکرد لینک مایکروویو دوربرد را بهبود می بخشد.

چرا بهتر است از آنتن های متعدد استفاده کنیم؟

در دهه ۱۹۶۰ از لینک مایکروویو برای ارتباطات در مقیاس بزرگ استفاده شد و به طور قابل توجهی صنعت مخابرات را تحت تأثیر قرار داد. تازه واردانی مانند Microwave Communications, Inc. (MCI) بر جنبه های فنی و نظارتی صنعت مخابرات تأثیر گذاشتند. در طول دهه‌های بعد، لینک‌های مایکروویو در سراسر ایالات متحده و در سطح جهان برای ساخت شبکه‌های مسافت طولانی که ساخت خطوط سیمی بسیار پرهزینه یا زمان‌بر بود، استفاده شده است. در چند سال اخیر، رادیوهای مایکروویو و امواج میلی متری به طور چشمگیری از نظر اندازه و هزینه کاهش یافته اند. ظرفیت آنها نیز افزایش یافته است. در نتیجه، لینکهای رادیویی مایکروویو ثابت یک راه حل عالی برای بسیاری از کاربردهای پهن باند جدید، مانند انتقال اترنت است.

تنوع فضایی از آنتن‌های متعددی استفاده می‌کند، معمولاً با ویژگی‌های یکسان، که از نظر فیزیکی از یکدیگر جدا هستند. بسته به وقوع مورد انتظار سیگنال ورودی، گاهی اوقات یک فاصله به ترتیب یک طول موج کافی است. در مواقع دیگر فواصل بسیار بزرگتر مورد نیاز است.

از آنجایی که انتقال چند مسیری معمولاً توسط لایه‌های نوسانی در جو یا در سطح زمین ایجاد می‌شود، تفاوت تاخیر بین مسیر مستقیم و مسیرهای بازتابی/منحرف شده در طول زمان متفاوت است. همچنین، ضریب بازتاب (قدرت بازتاب/انحراف) در طول زمان تغییر می‌کند که منجر به رفتار محو شدن نامنظم می‌شود. با قرار دادن یک آنتن دریافت دوم روی برج، با جدایی عمودی از آنتن اول، مجموعه دومی از ترکیبات تاخیر ایجاد می کنیم. این تکنیک تنوع فضایی نام دارد. همانطور که قبلاً توضیح داده شد، محو شدن انتخابی در بریدگی فرکانس های مختلف در دو سیگنال دریافتی (یکی در هر آنتن) به دلیل تأخیرهای مختلف رخ می دهد و در نتیجه احتمال دریافت سیگنال تحریف نشده به طور قابل توجهی بیشتر می شود.

لینک مایکروویو بدون مجوز

چندین باند طیف در ایالات متحده برای ارتباطات بدون مجوز (یا معاف از مجوز) وجود دارد. از این باندها برای کاربردهای نقطه به نقطه مانند backhaul نیز استفاده می شود. همانطور که در بالا مشاهده شد، آنها توسط قوانین FCC از مقررات فدرال عنوان ۴۷ (CFR 47) قسمت ۱۵ کنترل می شوند. قدرت دستگاه و EIRP به منظور کاهش مشکلات تداخل محدود است، تجهیزات باید توسط FCC تأیید شوند (عمدتاً برای تأیید سطوح قدرت).
 
باندهای ISM و باندهای UNII (در ۹۰۰ مگاهرتز، ۲.۴ گیگاهرتز و ۵ گیگاهرتز)، که برای دستگاه‌های داخلی و شبکه‌های محلی بی‌سیم بسیار کاربردی هستند، همچنین به‌طور گسترده برای پیوندهای باند پهن ثابت با برد بلندتر استفاده می‌شوند. علاوه بر این، چند باند بی‌سیم ثابت دیگر بدون مجوز در طیف بالاتر وجود دارد. این باندها از جذب اتمسفر سنگین بهره می برند که دامنه عملیات را محدود می کند اما تداخلات ناخواسته را نیز محدود می کند.
 
باند ۲۴ گیگاهرتز (۲۴-۲۴.۲۵ گیگاهرتز) پهنای باند ۲۵۰ مگاهرتز را ارائه می دهد.
باند ۶۰ گیگاهرتز (۵۷-۷۱ گیگاهرتز) اخیراً برای ارائه پهنای باند ۱۴ گیگاهرتز گسترش یافته است که برای پیوندهای با ظرفیت بالا و فاصله کوتاه مناسب است. سطوح اوج توان به ۴۳dBm در داخل ساختمان و ۸۲dBm در فضای باز محدود شده است (منهای ۲dB برای هر دسی بل که بهره آنتن کمتر از ۵۱dBi است).

علاوه بر این، می توان از لینک های مادون قرمز برای ارتباطات استفاده کرد. در فرکانس های بالاتر، طیف رادیویی به محدوده مرئی نزدیک تر شد. مزایای آن این است که چندین THz طیف برای برنامه های بیش از گیگابیت بر ثانیه در دسترس است. در آن محدوده، عملیات معمولاً به عنوان اپتیک فضای آزاد نامیده می شود. و باندها به جای فرکانس در طول موج اندازه گیری می شوند. گرد و غبار و مه به جای محتوای بخار آب و باران به ملاحظات غالب تبدیل می شوند.

ارائه خدمات مشاوره و بررسی رایگان، تنها بخشی از خدمات ایران مایکروویو است و خرید از ما، برای شما مزایای مختلفی دارد:

۱. کیفیت بالای تجهیزات
۲. طرز کار عالی و راحت( ما با بیش از  ۱۰ سال تجربه در این صنعت، گروهی از افراد حرفه ای را برای تحقیق و توسعه مستمر محصولات جدید جمع آوری کرده ایم و در صنعت ارتباطات رهبری می کنیم.
۳. تحویل به موقع
۴. قیمت رقابتی

برای دریافت مشاوره و امکانسجی رایگان با ما در ارتباط باشید.