لینک مایکروویو و ساختمان‌های بلند

لینک مایکروویو نقطه به نقطه عنصر اصلی زیرساخت‌های مخابراتی هستند. آنها داده‌های دیجیتالی را با سرعت نور بین دو آنتن که معمولاً چند کیلومتر از هم فاصله دارند، حمل می‌کنند. این پیوندها به یک خط دید واضح بین انتهای پیوند و همچنین در یک منطقه فرنل در اطراف مسیر پیوند متکی هستند. لینک مایکروویو در صورتی که توسط سازه‌های فیزیکی مانند ساختمان های بلند مسدود شوند، از کار خواهند افتاد. تغییر شکل شهرهای ما اغلب به این معنی است که ساختمان‌ها از کار کردن پیوندها با پیوندهای آسیب‌دیده که باید دوباره طراحی یا جایگزین شوند، متوقف می‌شوند.

نمودار زیر نمونه‌ای از مسیرهای لینک مایکروویو مجاز در مرکز لندن را نشان می دهد. مساحت هر مربع در نمودار یک کیلومتر مربع است. در سطح ملی حدود ۳۱۰۰۰ لینک وجود دارد که به این معنی است که هر توسعه جدید در مرکز شهر این امکان را دارد که پیوندهای مایکروویو را مسدود کرده و باعث از کار افتادن آنها شود.

ارزیابی تأثیرات لینک مایکروویو

برای ارزیابی اینکه آیا توسعه ساختمان احتمالاً با یک لینک خاص تداخل دارد یا خیر، باید مشخص شود که انتهای پیوند کجاست و فرکانس لینک چقدر است. این کار باعث می شود که اندازه منطقه فرنل همانطور که در نمودار زیر نشان داده شده است محاسبه شود.

سپس محاسبات دو بعدی و سه بعدی را می‌توان انجام داد تا ببینیم آیا توسعه پیشنهادی احتمالاً بر عملکرد لینک مایکروویو تأثیر منفی می‌گذارد یا خیر. گاهی اوقات لازم است انتهای پیوندها بررسی شود تا موقعیت دقیق آنها مشخص شود.

ابزارهایی برای کمک به چنین ارزیابی‌هایی شامل نمودارها و برگه‌های محاسبه برداشتن مانع و فایل‌های GIS مناطق محروم لینک است.

از بین بردن اختلال

در جایی که تلاقی بین یک ساختمان و لینک مایکروویو رخ می دهد، معمولاً توسعه ساختمان ادامه می یابد و این بدان معنی است که تأثیر آتی آن بر لینک، باید کاهش یابد. این را می توان با روش‌های زیر انجام داد:

  • تغییر مسیر لینک، به طوری که دیگر از نزدیک ساختمان عبور نکند.
  • تغییر موقعیت انتهای پیوند. 
  • جایگزینی لینک رادیویی با لینک فیبر نوری.
  • طراحی مجدد شبکه داده به گونه‌ای که دیگر نیازی به لینک مایکروویو نباشد.
  • جایگزینی پیوند خروجی با یک پیوند فرکانس بالاتر جدید – این امر اندازه منطقه فرنل را کاهش می‌دهد.
Pager Power چگونه در این امر کمک می‌کند؟

ما می‌توانیم ارزیابی‌های تاثیرات مخابراتی را ارائه دهیم که شامل مشاوره با اپراتورهای لینک است. شناسایی مشکلات بالقوه لینک مایکروویو؛ انجام محاسبات از یین بردن تداخل لینک مایکروویو و کمک به ارائه تمام داده‌های لازم برای پشتیبانی از یک برنامه ریزی، نشان می دهد که مشکلات بالقوه پیوند مایکروویو به صورت حرفه ای مدیریت و حل شده است.