بررسی بیشتر لینک مایکروویو با فیبرنوری

در مطالب قبلی در وبلاگ ایران مایکروویو  مقایسه‌ای بین فیبرنوری با لینک مایکروویو داشتیم. در این مطلب با نگاهی جزئی‌تر به بررسی این موضوع می‌پردازیم.

نظر شما راجع به سرعت فیبرنوری و لینک مایکروویو چیست؟ آیا مایکروویو سریعتر از فیبر نوری است؟ در جواب باید گفت که هر دو اتصال دارای تأخیر بسیار کم هستند، اما لینک مایکروویو سریعتر از فیبر نوری است زیرا می‌تواند کمتر از ۱ میلی ثانیه تأخیر سرتاسری داشته باشد، در حالی که فیبر نوری کمتر از ۱.۶ میلی ثانیه تأخیر دارد.

با یک مثال جلو برویم: فرض کنید دو ساختمان داریم که ۲۰۰ کیلومتر از هم فاصله دارند.

با مایکروویو (سیگنال رادیویی از طریق هوا)، تاخیر ارسال اطلاعات بین دو ساختمان، ۱۰۶۴ میلی ثانیه یا ۱۰۶۴ میکروثانیه خواهد بود و با فیبرنوری، این تاخیر بین ساختمان‌ها ۱۵۹۴ میلی ثانیه یا ۱۵۹۴ میکروثانیه می‌شود.

در نتیجه، لینک مایکروویو ۵۰ درصد سریعتر از فیبر است.

اما واقعاً آیا ۵۰۰ میکروثانیه اختلاف لازم است؟ بله، در واقع برای برخی از مشاغل، این تاخیر بسیار لازم  است.

اما یکی از مزیت‌های فیبرنوری این است که بر خلاف لینک مایکروویو، فیبرنوری این توانایی را دارد که اینترنت سریع را، مستقیماً به کاربر نهایی ارائه دهد. بدون اینکه فاصله، آب و هوا یا نقطه دید، بر آن اثری داشته باشد. فیبرنوری، اتصال قابل اعتمادتری نسبت به لینک مایکروویو است، به ویژه در صورت وقوع طوفان و سایر شرایط آب و هوایی. به مقایسه زیر دقت کنید:

سرعت انتقال فیبر نوری با مایکروویو را در قسمت بالا، مقایسه کردیم. مورد دیگر پایداری فیبرنوری است که پایداری آن بالاتر از مایکروویو است و به راحتی مایکروویو تحت‌تأثیر عوامل مختلف یا تداخل قرار نمی‌گیرد. با این‌حال، مایکروویو در مقایسه با فیبر نوری، مزایایی نیز دارد که نمی‌توان از آنها چشم‌پوشی کرد. هزینه آن کم است و ساخت آن انعطاف پذیرتر و سریع‌تر است. این مزیت باعث می‌شود که مایکروویو در بسیاری از مکان‌ها و در محیطی که فیبر نوری استفاده نمی‌شود، رایج‌تر باشد. استقرار و تعویض فیبرنوری مشکل است و هزینه آن نیز، بسیار بالاست.

مایکروویو در برابر حرارت مقاوم‌تر است یا فیبرنوری؟

فیبرنوری معمولی مقاومت حرارتی پایینی دارد و بنابراین، برای استفاده در محیط‌های با دمای بالا مناسب نیست. اگر از فیبر پلاستیکی (PMMA) استفاده شود، حداکثر دمای قابل انتقال آن، ۱۵۸ درجه فارنهایت (۷۰ درجه سانتیگراد) است. این نقطه ذوب فیبر PMMA است.

فیبر مایکروویو چیست؟

اتصال به اینترنت مایکروویو یک راه حل اینترنت بی‌سیم است که به عنوان یک جایگزین مناسب برای اتصال فیبرنوری عمل می‌کند. از امواج رادیویی(به جای خطوط ثابت) برای انتقال داده در یک اتصال بی سیم استفاده می کند.

کمی در مورد معایب فیبر نوری

هر چند دلایل بسیار خوبی برای استفاده از فیبرنوری وجود دارد، اما یک نقطه ضعف آنها این است که فقط می‌توانند نور را در یک جهت منتشر کنند. وقتی این اتفاق می‌افتد، داده‌ها و ارتباطات فقط می‌توانند در یک جهت حرکت کنند، بنابراین برای دستیابی به اطلاعات از هر دو طرف، باید بیش از یک کابل، جایگذاری شود.

شکل زیر را با دقت بررسی کنید:
جدیدترین و مدرنترین روش کدام است؟

امروزه روند تکامل به سمتِ یک شبکه هیربید(فیبرنوری و لینک مایکروویو) است.

اگر علاقه‌مند به کسب اطلاعات بیشتر در مورد تکامل شبکه خود به یک مدل شبکه هیبریدی هستید که هم شامل فیبرنوری و هم مایکروویو بی‌سیم است، با ما در ارتباط باشید:

تکمیل فرم امکانسنجی

تماس با تیم مشاوره تخصصی

ارتباط با ما:

        ۰۲۱-۵۴۰۳۲۰۰۰ 

        واتساپ و تلگرام: ۰۹۱۹۱۳۰۰۰۴۳

        ایمیل: info@iranmicrowave.com 

تهران، بلوار هفت تیر، برج تجاری ساحل، بلوک ۲، واحد ۴۰۵

درباره ما:

ایران مایکروویو، ارائه دهنده جهانی قابل اعتماد سیستم های ارتباطات رادیویی مایکروویو، شبکه های پیشرفته و راه حل های امنیت سایبری است. تیم ما با افتخار و بیش از ۱۰ سال تجربه تخصصی  آماده ارائه به روز ترین خدمات مایکروویو در تمامی شهرهای ایران است.

کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت ارتباط گستر هوشمند شهاب میباشد.