لینک مایکروویو (Microwave) چه مزایا و معایبی دارد؟

لینک مایکروویو (Microwave) چه مزایا و معایبی دارد؟ در مورد مزایای انواع لینک مایکروویو (Microwave) بارها صحبت کردیم و در این مطلب علاوه بر بازنگری مزایای لینک مایکروویو (Microwave) به بررسی برخی از معایب آن نیز می‌پردازیم.

لینک مایکروویو (Microwave) یک روش قابل اعتماد و مقرون به صرفه برای انتقال سیگنال در فواصل طولانی بدون نیاز به کابل فیزیکی ارائه می کنند. با استفاده از امواج رادیویی در محدوده فرکانس مایکروویو، این لینکها مزایای متعددی نسبت به اتصالات سیمی سنتی دارند.

لینک مایکروویو (Microwave) چه مزایایی دارد؟

مزایای لینک مایکروویو (Microwave) به شرح زیر است:
➨طیف مایکروویو پهنای باند بیشتری دارد و از این رو مقدار زیادی اطلاعات را می توان با استفاده از آن منتقل کرد.
➨روز به روز طیف فرکانس رادیویی شلوغ می شود. فناوری مایکروویو به مدیریت طیف شلوغ با استفاده از گیرنده های انتخابی بالا، مدولاسیون (SSB، PSK، QAM و غیره) و تکنیک های طیف گسترده، فشرده سازی داده ها و غیره کمک می کند.
➨طیف مایکروویو بر حسب کاربرد به کانال های مختلفی تقسیم می شود. فرکانس های مرکزی برای این کانال ها با شکاف هایی بین آنها اختصاص داده شده است تا کانال ها روی هم قرار نگیرند و باعث تداخل کانال های مجاور نشوند.
➨ارتباط مایکروویو از روزهای گذشته به عنوان یکی از خطوط ارتباطی دید در مناطق دورافتاده تپه ای که امکان نصب سایر وسایل ارتباط سیمی وجود ندارد، استفاده می شد. لینک مایکروویو (Microwave) و ارتباطات ماهواره ای در چنین مکان هایی انتخاب مناسبی هستند.

لینک مایکروویو (Microwave) چه معایبی دارد؟

لینک مایکروویو (Microwave) چه مزایا و معایبی دارد؟ در مورد مزایای انواع لینک مایکروویو (Microwave) بارها صحبت کردیم و در این مطلب علاوه بر بازنگری مزایای لینک مایکروویو (Microwave) به بررسی برخی از معایب آن نیز می‌پردازیم.

همانطور که می دانیم لینک مایکروویو (Microwave) برای ارتباط مایکروویو استفاده می شود. معایب لینک مایکروویو (Microwave) به شرح زیر است:
➨برای فرکانس هایی که زیر ۳۰ مگاهرتز هستند، می توان آنالیز مدار استاندارد را اعمال کرد. برای فرکانس های موجود در محدوده مایکروویو، تحلیل موج E-H باید اعمال شود.
همانطور که می دانیم اجزای توده ای مانند مقاومت ها، سلف ها و خازن ها در فرکانس های مایکروویو همان ویژگی هایی را ندارند که در فرکانس های پایین تر دارند. از این رو اجرای این اجزا در فرکانس های مایکروویو دشوار است.
➨در فرکانس های مایکروویو، زمان عبور حامل جریان یعنی الکترون بیشتر است که درصد زیادی از سیگنال واقعی را می گیرد. با توجه به این واقعیت، ترانزیستورهای معمولی در فرکانس مایکروویو در مقایسه با فرکانس پایین تر به درستی کار نمی کنند.
➨از آنجایی که ارتباط مایکروویو فقط به حالت دید خطی محدود می‌شود، دیگر حالت‌های ارتباط امکان‌پذیر نیست.

در ایران مایکروویو و در بخش مطالعه و تحلیل امکان‌سنجی(بخشی از فرآیندهای شرکت ما) که توسط تیم متخصص و مسلط به کار، انجام می‌شود و از هزینه‌های سربار احتمالی برای شما، جلوگیری می‌کند.

با توجه و تاکید به این نکته که انواع لینک مایکروویو موجود در کشور، معمولاً توسط واسطه‌ها، با قیمت بسیار بالاتر و بدون خدمات پشتیبانی، در بازار عرضه می‌شود; بهترین و کارآمدترین راه، ارتباط مستقیم با شرکت‌های دارای مجوز ورود انواع لینک مایکروویو، است.

ایران مایکروویو با بیش از ۱۰ سال سابقه کار تخصصی، گام به گام توسعه یافته تا به امروز و با داشتن کلیه مجوزهای لازم و تیم مشاوره، فنی و پشتیبانی کامل در خدمت شما باشد. در اولین قدم، امکان سنجی لینک مایکروویو را به ما بسپارید و توجه داشته باشید که ارزیابی‌های دقیقی پس از درخواست اولیه شما، توسط تیم اجرایی ما، انجام خواهد شد.