لینک مایکروویو Ray3 از شرکت راکام(Racom)

قبل از پرداختن به جزئیات لینک مایکروویو مدل Ray3 ، کمی با شرکت راکام(Racom) و موسسان آن آشنا شویم. در سال ۱۹۷۵ دو جوان به نام‌های Jiří Hruška و Martin Lácha در جمهوری چک با هم آشنا شدند. در سال‌های بعد آنها سرگرمی مشترک خود را با هم دنبال کردند. در چکسلواکی سوسیالیستی، خرید تجهیزات حرفه‌ای تقریبا غیرممکن و غیرقانونی، بود، بنابراین به عنوان دانشجویان مهندسی برق، رادیوهای خود را بصورت آزمایشی و مخفیانه ساختند. طی این فرآیند، آنها نه تنها فن‌آوری‌های RF را درک کردند، بلکه روش مواجه با انواع مشکلات موجود در روند ساخت و تکمیل پروژه، آشنا شدند.

تلاش آنها به بار نشست و توانستند در این رشته در بالاترین سطوح به نمایندگی از چکسلواکی در مسابقات رادیو آماتور خارج از کشو به رقابت بپردازند و در بین برندگان مسابقات HF قرار بگیرند.

در سال ۱۹۸۹ چکسلواکی به کسب‌وکارهای کوچک(خارج از شرکت‌های دولتی)، اجازه داد تا شرکت‌ها و محصولات خود را تولید و وارد بازار کنند. بنابراین اکنون امکان ساخت دستگاه‌هایی برای رادیو آماتورها به صورت «تجاری» وجود داشت. جیری و مارتین و دو همکارشان یک تعاونی تولید رادیو را در ماه می ۱۹۸۹ تأسیس کردند و شروع به ساخت فرستنده گیرنده سفارشی R2CW 144 مگاهرتز کردند که بعداً شروع به فروش آن به کشورهای “سرمایه دار” خارج از کشور، کردند. در ضمن، R2CW هنوز هم امروزه در میان رادیو آماتورها استفاده می شود و RACOM در صورت نیاز، تعمیر و نگهداری آن را انجام می دهد.

درست زمانی که برخی از شرکت‌های بزرگ دولتی-بوروکراسی، روی تولیدات رادیو تمرکز کردند، قیام انقلاب مخملی نوامبر فرا رسید و همه چیز را تغییر داد.

RACOM

بعد از تغییر رژیم، ایجاد انواع شرکت‌های «استاندارد» به یک گزینه قانونی، تبدیل شد. بنابراین دیگر نیازی به ادامه کار تحت مدل مالکیت تعاونی به سبک سوسیالیستی نبود. جیری و مارتین و همکاران کلیدی آنها نیز، رادیو RACOM a.s را تأسیس کردند که در سال ۱۹۹۰، بعداً به RACOM s.r.o تبدیل شد.

بازار رادیو آماتور خیلی زود برای RACOM کوچک شد و این شرکت شروع به تولید دستگاه‌های رادیویی برای استفاده‌های حرفه ای و تجاری کرد. لحظه مهم تصمیم به راه‌اندازی اولین مودم رادیویی در بازار، در سال ۱۹۹۱ بود.

۳۰ سال بعد

مودم‌های رادیویی برای شبکه های SCADA بسیار پیشرفت کردند. جیری و مارتین به همراه تیمی از همکاران که به همان اندازه مشتاق پیشرفت و رقابت در بازار جهانی، بودند، دست به دست هم دادند و به طور مشترک نسل‌های پیشرفته‌تری از مودم‌های رادیویی را توسعه و تولید کردند و سفارش‌های بزرگ‌تری را در سطح بازار بین المللی، دریافت کردند.

امروزه، این تیم در میان رهبران بازار و تامین‌کنندگان مودم‌های رادیوی، در بیش از ۱۲۰ کشور در سراسر جهان استفاده می‌شوند.

با ظهور شبکه‌های تلفن همراه در سال ۲۰۰۵، این شرکت،  روترهای موبایل را به مودم های رادیویی خود اضافه کرد.

و اما در سال ۲۰۰۹، گام بزرگی در حوزه دیگر از انتقال داده رادیویی یا  همان لینک مایکروویو  ، برداشتند و  با وجود رقابت سخت، به‌طور پیوسته در حال تبدیل شدن به یک بازیگر بزرگ جهانی در این بازار هستند.

۲۰۲۱

RACOM همچنان یک تجارت وسیع در قلب  بازار با توسعه و تولید داخلی و بین الملی هستند. این شرکت اکنون با حدود ۱۵۰ نفر و گردش مالی سالانه حدود ۱۰ میلیون یورو از پیشتازان این بازار است.

جیری و مارتین به تدریج صلاحیت‌های مدیریت شرکتی خود را به نسل جوان واگذار کردند و مطمئن هستند که جانشینان آن‌ها، راکام را به پیروزی‌های پردرآمدتری سوق خواهد داد.

و اما لینک مایکروویو RAY

RAy یک لینک مایکروویو p-t-p (point-to-point) با سرعت بالا است که برای مناطقی که از لحاظ آب و هوایی در شرایط چالش‌برانگیزتری هستند، بسیار مناسب است.

مزایای لینک مایکروویو Ray

  • قابلیت اطمینان استثنایی در مسافت
  • بهترین بازدهی از لحاظ طیفی
  • کمترین مصرف برق
  • مدیریت وای فای، اپلیکیشن موبایل

کارایی

  • ۱ گیگابیت بر ثانیه FDD
  • کانال های ۳.۵ تا ۱۱۲ مگاهرتز
  • QPSK – ۴۰۹۶ QAM
  • ۱۰، ۱۷، ۱۸، ۲۴ گیگاهرتز

قابلیت اطمینان

  • استحکام HW و FW
  • حساسیت بالا، Hitless ACM و ATPC
  • ایمنی ولتاژ ۴ کیلو ولت، ESD 8 کیلو ولت

طیف بازدهی

  • استفاده موثر از هر قطعه از طیف
  • آنالایزر داخلی
  • قابلیت کامل کار برای سایت های شلوغ و پر سر و صدا
  • دارای کانال های باریک و نامتقارن

قبل از خرید، با مشاوران ما در ارتباط باشید تا با توجه امکان سنجی و نیاز سازمان شما، بهترین نمونه را به شما پیشنهاد دهند.