اجزای لینک مایکروویو

انتقال داده‌ها از طریق مایکروویو در مخابرات شامل ارسال و دریافت سیگنال‌های مایکروویو از طریق لینک مایکروویو است. این لینک مایکروویو از یک رشته آنتن رادیویی مایکروویو تشکیل شده است. آنها در بالای برج‌ها در سایت‌های مختلف مایکروویو قرار دارند.

لینک مایکروویو مجاز چیست؟

انواع لینک مایکروویو ، مجوز CableFree مسافت طولانی، ظرفیت بالا و پهنای باند اختصاصی را ارائه می دهند. بنابراین هر شخص یا شرکتی، مجاز به فروش یا اجاره انواع مختلف لینک مایکروویو بدون مجوز را ندارد. محدوده پیوندهای مایکروویو CableFree شامل پیوندهای Full Outdoor (FOR3، Diamond)، Full Indoor (LHR)، Split Mount (HCR, LCR, MMR) و Broadcast (ASI) برای برآورده کردن نیازهای مشتریان مختلف برای شبکه‌های مایکروویو در  مقیاس ملی است.

امواج مایکروویو همچنین قادر به نفوذ در باران، مه و برف هستند، که به این معنی است که آب و هوای بد، انتقال را مختل نمی‌کند. یک لینک ساده یک طرفه مایکروویو شامل چهار عنصر اصلی است: فرستنده، گیرنده، خطوط انتقال و آنتن.

لینک مایکروویو به طور گسترده‌ای برای اتصال در شبکه‌های IP دیجیتال مدرن استفاده می شود. با ظرفیت‌های حداکثر ۶ گیگابیت بر ثانیه و بالاتر، یک شبکه لینک مایکروویو مدرن می‌تواند پهنای باند را به شیوه‌ای قابل اعتماد، مقرون‌به‌صرفه و انعطاف‌پذیر ارائه دهد(بدون اختلال و تأخیر ناشی از جایگزین‌های فیبر نوری پرهزینه خط اجاره‌ای یا اجاره‌ای).

اجزای لینک مایکروویو

انتقال رادیویی مایکروویو

انتقال رادیویی مایکروویو معمولاً در سیستم‌های ارتباطی نقطه به نقطه در سطح زمین، در ارتباطات ماهواره ای و در ارتباطات رادیویی در فضا، استفاده می شود. سایر قسمت های باند رادیویی مایکروویو برای رادارها، سیستم های ناوبری رادیویی، سیستم های حسگر و نجوم رادیویی استفاده می شود.

بخش بالاتر طیف الکترومغناطیسی رادیویی با فرکانس‌های بالای ۳۰ گیگاهرتز و زیر ۱۰۰ گیگاهرتز، “امواج میلی‌متری” نامیده می‌شون. زیرا طول موج آنها به راحتی بر حسب میلی‌متر اندازه‌گیری می‌شود و طول موج آنها از ۱۰ میلی‌متر تا ۳.۰ میلی‌متر متغیر است. امواج رادیویی در این باند معمولاً توسط جو زمین و ذرات موجود در آن به ویژه در هوای مرطوب به شدت تضعیف می‌شوند. همچنین، در باند وسیع فرکانس‌های حدود ۶۰ گیگاهرتز، امواج رادیویی به شدت توسط اکسیژن مولکولی موجود در جو ضعیف می‌شوند. فناوری‌های الکترونیکی مورد نیاز در باند موج میلی‌متری نیز بسیار پیچیده‌تر و سخت‌تر از باند مایکروویو تولید می‌شوند، بنابراین هزینه رادیوهای موج میلی‌متری معمولاً بالاتر است.

مزایای لینک های مایکروویو چیست؟

فرکانس‌های مختلف را می‌توان مستقیماً به سمت آنتن گیرنده مایکروویو نشانه گرفت. این به تجهیزات مایکروویو نزدیک، اجازه می‌دهد تا از فرکانس‌های مشابه، بدون تداخل با یکدیگر استفاده کنند. همانطور که امواج رادیویی با فرکانس پایین‌تر انجام می‌دهند. یکی دیگر از مزایای لینک‌های مایکروویو این است که فرکانس بالاتر امواج مایکروویو، ظرفیت انتقال اطلاعات بسیار زیادی را به باند مایکروویو می دهد.

آشنایی با لینک مایکروویو CableFree

با استفاده از آنتن‌های کوچک‌تر (صرفه‌جویی در فضای دکل، همچنین اغلب در مناطق مسکونی)، از لینک مایکروویو بدون کابل(دارای ATPC) استفاده می‌کنند که به طور خودکار قدرت انتقال را در شرایط «ضعیف شدن فرکانس» مانند بارندگی شدید، افزایش می‌دهد. ATPC را می‌توان به طور جداگانه برای ACM یا با هم برای به حداکثر رساندن زمان، پایداری و در دسترس بودن لینک، استفاده کرد.

قبل از خرید، با مشاوران ما در ارتباط باشید تا با توجه امکان سنجی و نیاز سازمان شما، بهترین نمونه را به شما پیشنهاد دهند.