اینترنت مایکروویو چیست؟

اتصال به اینترنت مایکروویو چیست؟ اتصال به اینترنت مایکروویو یک راه حل اینترنت بی‌سیم است که به عنوان یک جایگزین مناسب برای اتصال فیبرنوری عمل می‌کند. از امواج رادیویی (به جای خطوط ثابت) برای انتقال داده در یک اتصال بی‌سیم استفاده می‌کند.

اینترنت مایکروویو شکلی از اینترنت است که از امواج مایکروویو برای ارسال و دریافت داده استفاده می‌کند. این با اینترنت سنتی متفاوت است زیرا از کابل یا دکل استفاده نمی‌کند. داده ها در عوض از طریق امواج در محدوده مایکروویو ارسال و دریافت می شوند. این بدان معنی است که اینترنت مایکروویو سریعتر و قابل اعتمادتر از اینترنت سنتی است.

اما این مدل، به سرعت برخی از انواع اینترنت کابلی نیست. همچنین گزینه خوبی برای افرادی است که می‌خواهند در قبض تلفن خود صرفه جویی کنند. زیرا اینترنت مایکروویو مانند اینترنت سنتی از هیچ داده‌ای استفاده نمی‌کند.

در واقع اینترنت مایکروویو نوع جدیدی از اینترنت است که مانند اینترنت سنتی از هیچ داده‌ای استفاده نمی‌کند. این به این دلیل است که اینترنت مایکروویو از امواج رادیویی به جای کابل برای اتصال افراد استفاده می‌کند. این امر استفاده از آن را بسیار سریع و راحت می‌کند، به خصوص در مناطقی که اتصال کابل یا DSL وجود دارد

این یک نوع اینترنت است که به جای کابل از امواج رادیویی برای اتصال افراد استفاده می‌‎کند. این امر استفاده از آن را بسیار سریع و راحت می‌کند، به خصوص در مناطقی که اتصالات کابلی یا DSL در دسترس نیست. این فناوری سال‌هاست که وجود دارد و به دلیل سرعت و اطمینان بیشتر نسبت به اتصالات اینترنتی سنتی، محبوبیت بیشتری پیدا می‌کند.

اینترنت مایکروویو چگونه کار می‌کند؟

اینترنت مایکروویو اساساً با اتصال فیبر در یک نقطه PoP که به اینترنت شبکه ملی فیبر متصل است شروع می‌شود. این در عوض به رابط رادیو متصل می‌شود، که بعداً اینترنت با فرکانس فوق‌العاده بالا را از طریق هوا منتقل می‌کند. سپس توسط روتر به کابل مسی یا فیبر در انتهای گیرنده تبدیل می‌شود.

به طور معمول، از امواج با فرکانس بالا استفاده می‌کند که در واقع توسط دستگاه‌های Wi-Fi غیرقابل شناسایی هستند تا سیگنال رمزگذاری شده‌ای را منتقل کند که  رمزگشایی شده و به یک اتصال فیبر یا مس در دو انتهای پیوند رادیویی تبدیل می‌شود. صرف نظر از جایی که زندگی می‌کنید، می‌توانید مطمئن باشید که از اتصال اینترنت پرسرعت لذت خواهید برد.

بررسی مزایای اینترنت مایکروویو

برخی از مزایای این نوع اتصال به اینترنت آورده شده است:

۱. دسترسی از راه دور
برای سال‌ها، آن دسته از افرادی که در مناطق دور افتاده زندگی می‌کردند از اتصال ضعیف اینترنت شکایت داشتند. اگر کسب و کاری دارید که برای راه‌اندازی تنها به اینترنت متکی است، ممکن است با چالش‌های زیادی روبرو شوید. این دلیلی است که شما باید اینترنت مایکروویو را برای کار خود، در نظر بگیرید. با این نوع اتصال به اینترنت، می‌توانید از ارتباط پرسرعت مطمئن باشید. از آنجایی که ممکن است اتصال باند پهن فیبر در مکان‌های دوردست، در دسترس نباشد، اینترنت مایکروویو قطعاً برای شما راه‌حل مناسبی است.

۲. تاخیر کم
 اگرچه این پارامتر ممکن است برای اکثر خانه‌ها اهمیت زیادی نداشته باشد، اما برای کسانی که در تجارت هستند اهمیت زیادی دارد. در واقع می‌تواند بهره‌وری کسب و کار را ایجاد کند یا از بین ببرد.

اگر تأخیر شبکه زیاد باشد، کسب و کار شما ممکن است تحت‌تأثیر منفی قرار گیرد. به طور معمول، تاخیر همیشه در یک شبکه سیمی در مقایسه با شبکه‌های بی‌سیم بالا است. در نتیجه، می‌توانید اطمینان داشته باشید که با اتصال به اینترنت مایکروویو، تاخیر بالایی را تجربه نخواهید کرد.

۳. کم هزینه
توجه به این نکته ضروری است که هزینه نصب دکل مایکروویو به طور قابل توجهی کمتر از نصب سیستم‌های کابلی  سنتی است. در واقع، یک سیستم ارتباطی مایکروویو برای حفظ قدرت سیگنال در طول انتقال، نیازی به کابل فیزیکی یا تجهیزات گران‌قیمت ندارد. این باعث می‌شود اتصال اینترنت مایکروویو جایگزین مناسبی برای اتصال اینترنت DSL یا کابلی باشد.

۴. نصب سریع
اگرچه اتصال اینترنت کابلی و خطوط استیجاری ممکن است گزینه خوبی برای جستجوی یک اتصال اینترنتی قابل اعتماد باشد، گاهی اوقات ممکن است در اینجا و آنجا تاخیر وجود داشته باشد. 

برای جلوگیری از تمام مشکلات ناشی از اتصال اینترنت کابلی، باید یک اتصال اینترنت مایکروویو را در نظر بگیرید. نصب این نوع اتصال اینترنتی بسیار سریع است، حتی در مناطقی که نصب کابل غیرعملی است. اینجا دیگر نیازی به دیش‌های ماهواره‌ای دست و پا گیر نیست.

۵. قابلیت اطمینان
وقتی صحبت از قابلیت اطمینان می‌شود، اینترنت مایکروویو بسیار کاربردی است. برخلاف شبکه‌های فیبر‌نوری که می‌توانند با آنها تداخل داشته باشند، اینترنت مایکروویو کاملاً قابل اعتماد است. صرف نظر از آنچه در خیابان یا ساختمان شما می گذرد، می‌توانید مطمئن باشید که از اتصال اینترنت پایدار بهره‌مند خواهید بود.

در واقع، اینترنت مایکروویو سطح نسبتاً بالاتری از قابلیت اطمینان را تضمین می‌کند که برای فرآیندهای تجاری سریع، بسیار کاربردی است. این به این دلیل است که اتصال اینترنت مایکروویو اساساً یک اتصال نقطه به نقطه است که از قابلیت اطمینان شبکه‌های فیبر نوری فراتر می‌رود. در نتیجه، می‌توانید اعتماد کنید که کسب و کار شما رشد خواهد کرد و سود بیشتری خواهد داشت.

۶. سرعت اینترنت بالا
اگر یک فرد تجاری هستید، به احتمال زیاد به دنبال داشتن یک اتصال اینترنتی مطمئن هستید که سرعت آن از ۲۰ مگابیت بر ثانیه تا ۵۰۰ مگابیت در ثانیه باشد. خبر خوب این است که اتصال اینترنت مایکروویو قادر به دستیابی به این سرعت است. همچنین اینترنت مایکروویو از پهنای باند بیشتری برخوردار است و بنابراین می‌توان با استفاده از آن حجم زیادی از داده‌ها را انتقال داد. 

۷. اتصال ایمن
توجه به این نکته ضروری است که اینترنت مایکروویو با سایر کاربران به اشتراک گذاشته نمی‌شود. علاوه بر این، با یک توافقنامه سطح خدمات (SLA) همراه است که این اطمینان را می‌دهد که در مقایسه با باند  FTTC تجاری مشترک، از اتصال ایمن و مطمئن‌تری، بهره‌مند خواهید شد.

معایب اینترنت مایکروویو

همانطور که در بالا توضیح داده شد، این نوع اتصال به اینترنت دارای مزایای خاص خود است، معایب خاص خود را نیز دارد. برخی از معایب این اینترنت عبارتند از:

۱. محدود به انتشار خط دید است
توجه داشته باشید که نصب لینک مایکروویو به طور معمول نیاز به یک خط دید واضح و خالی از موانع مانند یک ساختمان بزرگ، کوهه‌ها و غیره دارد. چنین مشکلی در شهرهایی که ساختمان‌های بلند دارند، می‌تواند مشکل‌ساز باشد. در برخی مواقع، ممکن است مجبور شوید تکرارکننده‌هایی را بین دو برج قرار دهید تا از هرگونه انسداد سیگنال جلوگیری کنید.

۲. تداخل الکترومغناطیسی
این عنوان، همچنین به عنوان EMI شناخته می‌شود، همچنین می‌تواند مانع بزرگی در مورد اجرای اینترنتی باشد. برخی از منابع رایج EMI عبارتند از موتورهای الکتریکی، خطوط انتقال نیروی برق، توربین‌های بادی و غیره. در برخی موارد، آب و هوای بد نیز می‌تواند بر انتقال سیگنال مایکروویو تأثیر بگذارد.