با انواع روتر میکروتیک آشنا شویم

در مطلب فروش دیش میکروتیک ، شرح مختصری از کمپانی میکروتیک ارائه کردیم. MikroTik یک تولید‌کننده تجهیزات شبکه در کشور لتونی است. این شرکت روترهای شبکه سیمی و وایرلس، سوئیچ‌های شبکه، و همچنین سیستم‌عامل‌ها و نرم‌افزارهای کاربردی را تولید و توسعه داده و به فروش می‌رساند. این شرکت در سال ۱۹۹۶ تاسیس شد و تا اوت ۲۰۱۹،  طبق گزارش وب‌سایت این شرکت، حدود ۲۸۰ کارمند در این کمپانی بین‌المللی، در حال کار هستند.

پنج عدد از بهترین‌های روتر میکروتیک تا فوریه ۲۰۲۳ را بررسی کنیم!

روتر میکروتیک، انواع زیادی دارند پیشنهاد ما به شما برای بررسی هر یک از آنها به طور جداگانه و کامل، مراجعه به سایت‌های مختلفی مثل این سایت است.

اما ما در این مطلب و طبق آخرین گزارش کمپانی میکروتیک، پنج عدد از بهترین‌ها را بررسی می‌کنیم.

MikroTik hEX S Gigabit Ethernet Router with SFP Port (RB760iGS)

Mikrotik hEX S (RB760iGS) یک روتر اترنت با پنج پورت برای مکان‌هایی است که اتصال وایرلس مورد نیاز نیست.
این روتر، مقرون به صرفه، کوچک و آسان برای استفاده است، اما در عین حال، دارای یک CPU دو هسته‌ای بسیار قدرتمند با فرکانس ۸۸۰ مگاهرتز و ۲۵۶ مگابایت رم است که قادر به انجام تمام تنظیمات پیشرفته‌ای است که RouterOS را پشتیبانی می‌کند.
بعلاوه، این دستگاه دارای USB 2.0، خروجی PoE برای پورت اترنت شماره ۵ و  SFP 1.25 گیگابیت بر ثانیه است.
توجه: محصولات دارای دوشاخه برق برای استفاده در ایالات متحده طراحی شده اند. پریزها و ولتاژ در سطح بین المللی متفاوت است و این محصول ممکن است به آداپتور یا مبدل برای استفاده در مقصد شما نیاز داشته باشد. لطفاً قبل از خرید سازگاری را مشاوران فنی ما در ایران مایکروویو، بررسی کنید.

Mikrotik RouterBoard RB1100AHx4 13x Gigabit Ethernet ports Router maximum throughput of up to 7.5Gbit

RB1100AHx4 یک روتر ۱۳ برابری با پورت اترنت گیگابیتی است که توسط CPU Annapurna Alpine AL21400 با چهار هسته Cortex A15، هر کدام با فرکانس ۱.۴ گیگاهرتز، برای حداکثر توان عملیاتی تا ۷.۵ گیگابیت تغذیه می‌شود.
این دستگاه از شتاب سخت افزاری IPsec (تا ۲.۲ گیگابیت بر ثانیه با AES128) پشتیبانی می‌کند و دارای قاب رک‌مونت ۱U، پورت سریال RS232 و دو منبع تغذیه اضافی (با برق -۴۸v DC مخابراتی و پشتیبانی ۸۰۲.۳at/af) است.
AL21400: CPU 

تعداد هسته‌های CPU : چهار عدد

ابعاد: ۴۴۴ x 148 x 47 mm

سطح دسترسی: ۶

سیستم عامل: RouterOS
حجم رم: ۱ گیگابایت

حجم ذخیره سازی: ۱۲۸ مگابایت

PoE in: ۸۰۲.۳af/at

PoE در ولتاژ ورودی: ۲۰-۵۷ ولت

تعداد ورودی AC : دو عدد

نوع کارت حافظه: microSD
توجه: محصولات دارای دوشاخه برق برای استفاده در ایالات متحده طراحی شده اند. پریزها و ولتاژ در سطح بین‌المللی متفاوت است و این محصول ممکن است به آداپتور یا مبدل برای استفاده در مقصد شما، نیاز داشته باشد. لطفاً قبل از خرید سازگاری را مشاوران فنی ما در ایران مایکروویو، بررسی کنید.

MikroTik RB3011UiAS-RM Router 1.4GHz Dual Core 1GB 10xGb SFP USB L5

RB3011 یک دستگاه چند پورت جدید است که اولین بار است که یک CPU معماری ARM را برای عملکرد بالاتر از حد معمول، تولید کرده است. RB3011 دارای ده پورت گیگابیتی است که به دو گروه سوئیچ تقسیم می‌شوند، یک پورت SFP و برای اولین بار یک پورت USB 3.0 با اندازه کامل SuperSpeed، برای اضافه کردن فضای ذخیره‌سازی یا یک مودم خارجی ۳G/4G.

RB3011UiAS-RM دارای محفظه رک مانت ۱U، صفحه نمایش LCD لمسی، پورت کنسول سریال و عملکرد خروجی PoE در آخرین درگاه اترنت است.

MIKROTIK LHG Series CAT18 LTE Outdoor Router LHG LTE18 Kit LHGGM&EG18-EA

مانند مدل‌های قبلی LHG LTE، این راه‌حل آخرین مدل اینترنت برای موقعیت‌هایی است که حتی تلفن شما ممکن است هیچ سیگنالی نداشته باشد. LHG جدید با یک مودم LTE رده ۱۸ پیشرفته ارائه می‌شود(برای سریع‌ترین اینترنت تلفن همراه بدون توجه به جایی که هستید).

 این کیت از سرعت یک گیگابیت بر ثانیه پشتیبانی می‌کند! کیت LHG LTE18 به دلیل آنتن بزرگ ۱۷ دسیبل با بهره بالا، می‌تواند به دکل‌های سلولی در مکان‌های روستایی که هیچ چیز دیگری در دسترس نیست، متصل شود.

یک خنک‌کننده عظیم در ساختار آن، وجود دارد، بنابراین لازم نیست نگران گرمای بیش از حد باشید. طراحی آنتن شبکه‌ای می‌تواند در برابر هوای خشن و بادهای شدید، مقاومت کند و می توان آن را به روش‌های مختلف از جمله بوسیله میله‌ها و دکل‌ها نصب کرد.

کیت LHG LTE18 دارای یک مودم CAT18 LTE با سرعت ۱.۲ گیگابیت در ثانیه است که به دستگاه اجازه می‌دهد از چندین باند به طور همزمان استفاده کند. هنگامی که کاربران LTE زیادی در منطقه وجود دارند، این یک مزیت بزرگ محسوب می‌شود. اگر برای ترافیک در مکانی با اتصال ضعیف تلاش می‌کنید، LHG جدید، انتخاب مناسبی برای شما خواهد بود و شاهد دو برابر شدن سرعت اینترنت در مناطق روستایی خواهیم بود. بنابراین نیازی به   گسترش شبکه کابلی نخواهیم داشت.

یک آنتن قدرتمند با بهره بالا در داخل آن وجود دارد که از انواع باندهای LTE پشتیبانی می‌کند. فرکانس آن به ۲.۷ گیگاهرتز می‌رسد و همچنین فرکانس‌های پایین گسترده ای را نیز پوشش می‌دهد. به خاطر داشته باشید که این دستگاه فقط ۲×۲ DL MIMO را پشتیبانی می کند زیرا LHG فقط ۲ پورت آنتن دارد. برای تغذیه از سوئیچ اترنت از پورت اترنت گیگابیتی به همراه PoE-in استفاده خواهید کرد. اما یک انژکتور نیز در داخل آن قرار دارد. یک بخش استاندارد MicroSIM برای اتصال LTE و در قلب این ابزار، یک CPU قدرتمند ۶۴ بیتی ARM دو هسته ای نیز وجود دارد.

 

MIKROTIK Cloud Router Switch NetPower 15FR CRS318-1Fi-15Fr-2S-OUTLL5 Dual Boot

با netPower 15FR می‌توانید ایستگاه‌های پایه گران قیمت GPON و اسپلیترهای نوری را فراموش کنید و مورد استفاده قرار ندهید! این سوئیچ بخشی از مفهوم GPEN  است(با هدف ارائه سرعت و تطبیق پذیری شبکه فیبر در حالی که از مزایای اترنت تیز استفاده می کند). این یک راه ساده و کم هزینه برای هر ISP برای ارائه اینترنت به آپارتمان‌های جداگانه است.

netPower 15FR دارای ۱۵ پورت PoE معکوس است. بسته به تنظیمات شما، netPower می‌تواند انرژی لازم را حتی از یک کلاینت دریافت کند! یکی دیگر از درگاه‌های اترنت دارای خروجی PoE است – برای مثال می‌توانید از آن برای تأمین انرژی یک لینک مانند Wireless Wire Dish یا یک دوربین امنیتی استفاده کنید.

دو پورت SFP برای اتصال فیبر وجود دارد. محفظه بیرونی به شما امکان می دهد این کلید را در انواع محیط‌ها نصب کنید.

netPower 15FR دارای توان عملیاتی غیر مسدود کننده ۳.۶ گیگابیت بر ثانیه، ظرفیت سوئیچینگ ۷.۲ گیگابیت بر ثانیه و نرخ انتقال ۵.۴ مگابیت بر ثانیه است.

اما نکته‌ای که وجود دارد این است که منبع تغذیه همراه محصول نیست و باید جداگانه خریداری شود.

ایران مایکروویو با بیش از ۱۰ سال سابقه کار تخصصی، گام به گام توسعه یافته تا به امروز و با داشتن کلیه مجوزهای لازم و تیم مشاوره، فنی و پشتیبانی کامل در خدمت شما باشد. در اولین قدم، امکان سنجی لینک مایکروویو را به ما بسپارید و توجه داشته باشید که ارزیابی‌های دقیقی پس از درخواست اولیه شما، توسط تیم اجرایی ما، انجام خواهد شد.