تداخل فرکانس در لینک مایکروویو و نحوه بررسی آن

تداخل فرکانس در لینک مایکروویو

تداخل فرکانس در لینک مایکروویو و نحوه بررسی آن موضوعی است که د این مطلب به بررسی آن میپردازیم. در طول تراز آنتن‌ها، سطح ز فقط برای هر دو سایت می‌تواند در -۴۰ دسی‌بل متر به دست آید، در حالی که RSL مورد انتظار برای پیوند مانند بودجه پیوند -۳۲ دسی‌بل متر است. پس از چند ساعت همسویی آنتن، RSL همچنان در -۴۰dBm است و جلوتر نمی رود.

فرآیند رسیدگی

تداخل فرکانس لینک مایکروویو به این معنی است که یک فرکانس خارجی برای سایر انواع لینک مایکروویو وجود دارد که با پیوند مایکروویو ما تداخل دارد. برای اطمینان از وجود تداخل دو راه می توان انجام داد:

۱-  ODU را در سایت A خاموش کنید و سپس RSL را در سایت B نظارت کنید. و سپس برعکس را انجام دهید. ODU را در سایت B خاموش کنید و سپس RSL را در سایت A نظارت کنید. اگر تداخل فرکانسی برای لینک مایکروویو وجود نداشته باشد، خواندن RSL باید در -۹۰dBm باشد. اما اگر یک RSL در هر مقداری وجود داشته باشد، به این معنی که ODU در حال برداشت RSL از یک لینک مایکروویو موجود است که از همان فرکانس استفاده می کند. پیوند دارای تداخل فرکانسی است.

۲- فرکانس را به هر فرکانس در همان زیر باند تغییر دهید و سپس RSL را کنترل کنید. اگر پس از استفاده از فرکانس دیگر، به طور ناگهانی بتوان به RSL مورد انتظار دست یافت، به این معنی است که لینک مایکروویو دیگری در این نزدیکی وجود دارد که از همان فرکانس با فرکانس اصلی استفاده می کند.

تداخل فرکانس در لینک مایکروویو

بررسی علت ریشه ای تداخل فرکانس در لینک مایکروویو

دو احتمال برای تداخل فرکانس در لینک مایکروویو وجود دارد:

آ. قبل از نصب هیچ اسکن فرکانس مناسبی انجام نشده است.

ب حتی اگر یک اسکن فرکانس مناسب انجام شده باشد و فرکانس مورد استفاده قرار نگرفته باشد، لینک دیگر احتمالاً قبل از نصب لینک ما غیرقانونی نصب شده است.

تداخل فرکانس در لینک مایکروویو و پیشنهاد ما به شما

برای جلوگیری از تکرار مشکل، همیشه اسکنر فرکانس را در حین نصب به محل بیاورید. این برای اطمینان از آزاد بودن فرکانس لینک مایکروویو مورد استفاده است.

ایران مایکروویو با بیش از ۱۰ سال سابقه کار تخصصی، گام به گام توسعه یافته تا به امروز و با داشتن کلیه مجوزهای لازم و تیم مشاوره، فنی و پشتیبانی کامل در خدمت شما باشد. در اولین قدم، امکان سنجی لینک مایکروویو را به ما بسپارید و توجه داشته باشید که ارزیابی‌های دقیقی پس از درخواست اولیه شما، توسط تیم اجرایی ما، انجام خواهد شد.