تداخل لینک مایکروویو

تداخل لینک مایکروویو چه تعریفی دارد و چه زمانی اتفاق می‌افتد؟ 

تداخل فرکانس به این معنی است که یک فرکانس خارجی برای سایر لینک‌های مایکروویو وجود دارد که با لینک مایکروویو ما تداخل دارد. برای اطمینان از وجود تداخل دو راه می توان انجام داد:
۱. ODU را در سایت A خاموش کنید و سپس RSL را در سایت B کنترل کنید. و سپس برعکس عمل کنید. ODU را در سایت B خاموش کنید و سپس RSL را در سایت A نظارت کنید. اگر تداخل فرکانسی برای لینک مایکروویو وجود نداشته باشد، خواندن RSL باید در -۹۰dBm باشد. اما اگر RSL در هر مقداری خوانده شود، به این معنی که ODU در حال برداشت RSL از یک لینک مایکروویو موجود است که از همان فرکانس استفاده می کند. لینک دارای تداخل فرکانسی است.

۲. فرکانس را به هر فرکانس در همان بخش از پهنای باند تغییر دهید و سپس RSL را کنترل کنید. اگر پس از استفاده از فرکانس دیگر، به طور ناگهانی بتوان به RSL مورد انتظار دست یافت، به این معنی است که لینک مایکروویو دیگری در این نزدیکی وجود دارد که از همان فرکانس با فرکانس اصلی استفاده می کند.

بررسی علت اساسی تداخل لینک مایکروویو

دو احتمال برای تداخل وجود دارد.
آ. قبل از نصب، هیچگونه اسکن فرکانس مناسبی، انجام نشده است.
ب. حتی اگر یک اسکن فرکانس مناسب وجود داشته باشد ولی فرکانس مورد استفاده قرار نگرفته باشد، لینک دیگر، احتمالاً قبل از نصب لینک ما، بصورت غیرقانونی نصب شده است.

برای جلوگیری از تکرار مشکل، همیشه اسکنر فرکانس را در حین نصب به محل بیاورید. اینکار برای اطمینان از آزاد بودن فرکانس مورد استفاده است.

هنگامی که به دنبال یک کانال خالی در طیف فرکانس رادیویی هستید، روش معمول استفاده از تنظیمات اندازه‌گیری میزان قابل حمل را پیشنهاد می‌کند، که معمولاً از یک گیرنده ساده (آنتن، تقویت‌کننده نویز کم و تحلیلگر طیف) تشکیل شده است. البته می توان سیستم های پیچیده تری را تصور کرد، اما شبکه رادیویی عمدتاً توسط محدودیت های عملیاتی و اقتصادی هدایت می شود.

راه حل چیست؟

راه های مختلفی برای حل تداخل در لینک مایکروویو وجود دارد. یکی از روش های رایج استفاده از تقسیم فرکانس مالتی پلکس (FDM) است که شامل تقسیم باند فرکانسی موجود به زیر باندهای کوچکتر و تخصیص هر زیر باند به یک سیگنال خاص است. روش دیگر استفاده از تکنیک های طیف گسترده است، مانند طیف گسترده توالی مستقیم یا فرکانس پرش، که شامل پخش سیگنال در یک باند فرکانسی وسیع تر برای کاهش چگالی توان در هر فرکانس معین است. علاوه بر این، آنتن‌های آرایه‌ای تطبیقی و شکل‌دهی پرتو نیز می‌توانند برای کاهش تداخل لینک مایکروویو با هدایت سیگنال به سمت گیرنده مورد نظر و رد سیگنال‌های سایر منابع مورد استفاده قرار گیرند.

ارائه خدمات مشاوره و بررسی رایگان، تنها بخشی از خدمات ایران مایکروویو است و خرید از ما، برای شما مزایای مختلفی دارد:

۱. کیفیت بالای تجهیزات
۲. طرز کار عالی و راحت( ما با بیش از  ۱۰ سال تجربه در این صنعت، گروهی از افراد حرفه ای را برای تحقیق و توسعه مستمر محصولات جدید جمع آوری کرده ایم و در صنعت ارتباطات رهبری می کنیم.
۳. تحویل به موقع
۴. قیمت رقابتی

برای دریافت مشاوره و امکانسجی رایگان با ما در ارتباط باشید.