تعمیر لینک مایکروویو

تعمیر لینک مایکروویو یکی از چالش‌های بزرگ استفاده کنندگان این محصولات مانند اریکسون و هوآوی و… است. ببینیم چه راهکارهایی برای تعمیر لینک مایکروویو وجود دارد تا با کمترین هزینه اضافه بتوان به عملکرد مناسب، دست یافت.

در سیستم های ارتباطی بی سیم یا point to point  مانند انواع لینک مایکروویو، آنتن های ارسال و دریافت از طریق کابل کواکسیال و/یا خطوط انتقال موج‌بَر به رادیو متصل می شوند. 

تلفات انرژی جذب شده توسط خط انتقال را در جهت مسیر سیگنال و بر حسب دسی بل بر متر یا دسی بل بر فوت اندازه گیری می کند. تلفات خط انتقال به نوع کابل، فرکانس کاری و طول کابل بستگی دارد. از دست دادن کابل با فرکانس متفاوت است. هرچه فرکانس بیشتر باشد، تلفات بیشتر است.

اندازه گیری تلفات امواج، به عیب یابی شبکه با تأیید نصب کابل و عملکرد کابل کمک می کند. افت زیاد در خط تغذیه یا جامپرها می تواند به عملکرد ضعیف سیستم کمک کند. در نهایت این مشکلات و سایر مشکلات دیگر باعث خرابی منابع کاربردی مانند انواع لینک مایکروویو و… دارد و در اینجا با یک مسئله روبرو هستیم: آیا مشکل بوجود آمده باعث از دست رفتن کل تجهیزات لینک مایکروویو شده یا میتوان با تعمیر لینک مایکروویو، مشکل را برطرف کرد؟

لینک مایکروویو: یک نمای کلی

انواع لینک مایکروویو برای چندین دهه نقش اساسی در صنایع مدرن مختلف، بازی می کنند. انواع لینک‌های رایج مورد استفاده عبارتند از:
  • نقطه به نقطه
  • نقطه به چند نقطه

مشکلات متداول پس از سالها استفاده

پس از چندین سال کارکرد، ممکن است مشکلاتی برای لینکهای مایکروویو که در یک محیط ماینینگ کار می‌کنند، ایجاد شود، مانند:
 
* لینک مایکروویو می تواند ناپایدار شود
* کاهش توان انتقال داده
* قطعی لینک بدون برنامه
به طور کلی، این نوع مشکلات را می توان بدون اختلال قابل توجهی حل کرد. با این حال، تعمیر لینک مایکروویو و نگهداری پیشگیرانه دوره‌ای، اتصالات مایکروویو را برای کار در حال انجام مناسب نگه می‌دارد و از مشکل‌ساز و پرهزینه شدن آنها جلوگیری می‌کند.

چگونه لینک مایکروویو خود را در سلامتی مناسب نگه دارید؟

نگه داشتن لینک مایکروویو در سلامت مطلوب نیازی به تمرین پرهزینه ای ندارد. امروزه چندین راه حل و ممیزی ساده وجود دارد که می تواند وضعیت تجهیزات و عملکرد آن را گزارش و ارزیابی کند.
 
ایران مایکروویو توصیه می کند که تجهیزات قدیمی، بسته به محیط عملیاتی به طور دوره ای بررسی شوند و این بررسی ها می تواند شامل موارد زیر باشد:
 
* سیستم عامل تجهیزات را بررسی و ارتقا دهید تا بر روی آخرین نسخه اجرا شود.
* پیکربندی پورت سوئیچ را در هر دو انتهای لینک بررسی کنید تا از سازگاری با تنظیمات لینک مایکروویو اطمینان حاصل کنید.
* یک نظرسنجی سایت انجام دهید تا تأیید کنید که یک خط دید واضح برای لینک وجود دارد.
* اتصالات (به ویژه در فضای باز) را از درگاه دستگاه شبکه تا آنتن بررسی کنید تا مطمئن شوید که نوارهای ضد آب سالم هستند.
* اتصالات ارت را برای اطمینان از مطابقت با استاندارد ارت مربوطه بررسی کنید.
* بررسی RF برای بررسی هر منبع تداخل RF جدید در نزدیکی.
* نظارت بر شبکه برای تأیید سطح گیرنده، قدرت فرستنده، استفاده از پهنای باند و غیره که نشانه اولیه نگهداری پیشگیرانه را ارائه می دهد.
* با گنجاندن ممیزی لینکهای مایکروویو خود به عنوان بخشی از برنامه تعمیر لینک مایکروویو و نگهداری، هرگونه مشکل بالقوه را قبل از اینکه مشکل ساز شود برجسته می کند، بنابراین از قطعی های برنامه ریزی نشده جلوگیری می کند و تجربه کاربر نهایی خود را در بهترین حالت نگه می دارد.
ایران مایکروویو و دپارتمان تعمیر لینک مایکروویو

تمام موارد فوق را ذکر کردیم تا بهینه‌سازی انواع لینک مایکروویو مانند اریکسون و هوآوی را به حداکثر رسانده تا نیاز به تعمیر لینک مایکروویو نداشته باشید. اما اگر بعد از اجرای تمام مراحل فوق، نیاز به تعمیر داشتید، دپارتمان تعمیر لینک مایکروویو ما، پس از حضور در محل و بررسی کامل مشکل، تمامی عملیات تعمیر و ساخت را برای شما انجام می‌دهد تا با کمترین هزینه، فعالیت خود را بطور کامل از سر بگیرید.

برای تماس با دپارتمان تعمیر لینک مایکروویو اریکسون و وهوآوی فرم زیر را تکمیل و برای ما ارسال کنید: