تفاوت بین لینک ماهواره ای و لینک مایکروویو چیست؟

تفاوت بین لینک ماهواره ای و لینک مایکروویو

تفاوت بین لینک ماهواره ای و لینک مایکروویو چیست؟ موضوعی که در این مطلب به بررسی آن می‌پردازیم. تفاوت بین لینک ماهواره ای و لینک مایکروویو چیست؟
یک سیستم مایکروویو از امواج الکترومغناطیسی با فرکانس های بالا و طول موج های کوتاه برای انتقال اطلاعات استفاده می کند. برخلاف سیستم‌های ماهواره‌ای، سیستم‌های لینک مایکروویو به هیچ وسیله مداری متکی نیستند، بلکه به شبکه‌ای از برج‌ها یا ایستگاه‌های مایکروویو که در فواصل زمانی منظم روی زمین قرار می‌گیرند، متکی هستند.

آیا سیگنال های ماهواره ای مایکروویو هستند؟

امواج مایکروویو در ارتباطات فضاپیماها مورد استفاده قرار می گیرند و بسیاری از داده ها، ارتباطات تلویزیونی و تلفنی جهان در فواصل طولانی توسط امواج مایکروویو بین ایستگاه های زمینی و ماهواره های ارتباطی مخابره می شوند.

 

سیگنال ها به فضایی که این ماهواره ها در آن قرار دارند مخابره می شود و سیگنال را دوباره به مکان مناسب ارسال می کند. به عنوان یک تکرار کننده عمل می کند زیرا فقط سیگنال را دریافت می کند و آن را دوباره ارسال می کند.

چگونه امواج مایکروویو با ماهواره ها کار می کنند؟

تلفن های همراه با استفاده از امواج رادیویی با برج های تلفن همراه ارتباط برقرار می کنند، برج ها با استفاده از امواج مایکروویو با ماهواره ها ارتباط برقرار می کنند. مایکروویوها برای عبور از جو استفاده می شوند. این سیگنال را می توان به ماهواره فرستاد و برای برقراری ارتباط در سراسر جهان استفاده کرد (برای این کار به بیش از یک ماهواره نیاز است).

کدام موج برای ارتباطات ماهواره ای استفاده می شود؟
امواج رادیویی
امواج الکترومغناطیسی یا تابش الکترومغناطیسی شامل امواج رادیویی، مایکروویو، تابش مادون قرمز، نورهای مرئی، اشعه ماوراء بنفش، اشعه ایکس و اشعه گاما است. از امواج رادیویی برای ارتباطات ماهواره ای استفاده می شود

تفاوت بین لینک مایکروویو زمینی و سیستم انتقال مایکروویو ماهواره ای

* سیستم انتقال لینک مایکروویو زمینی (TMTS): در این سیستم ها سیگنال ها به شدت متمرکز هستند و مسیر فیزیکی باید در محدوده دید باشد. سیگنال ها در این سیستم ها با کمک برج های رله گسترش می یابند. سیستم های مایکروویو زمینی برای پخش و دریافت سیگنال ها در محدوده گیگاهرتز پایین به آنتن های سهموی جهت دار نیاز دارند.
 
* سیستم انتقال لینک مایکروویو ماهواره ای (SMTS): سیستم انتقال مایکروویو ماهواره ای از ماهواره ها برای پخش و دریافت سیگنال ها استفاده می کند. این سیستم‌ها به ماهواره‌هایی نیاز دارند که در مدار زمین ثابتی که در ارتفاع ۳۶۰۰۰ کیلومتری از زمین قرار دارند، باشند. ماهواره ها به عنوان تکرار کننده با دریافت آنتن، فرستنده و ارسال سیگنال عمل می کنند.

در ایران مایکروویو و در بخش مطالعه و تحلیل امکان‌سنجی(بخشی از فرآیندهای شرکت ما) که توسط تیم متخصص و مسلط به کار، انجام می‌شود و از هزینه‌های سربار احتمالی برای شما، جلوگیری می‌کند.

با توجه و تاکید به این نکته که انواع لینک مایکروویو موجود در کشور، معمولاً توسط واسطه‌ها، با قیمت بسیار بالاتر و بدون خدمات پشتیبانی، در بازار عرضه می‌شود; بهترین و کارآمدترین راه، ارتباط مستقیم با شرکت‌های دارای مجوز ورود انواع لینک مایکروویو، است.

ایران مایکروویو با بیش از ۱۰ سال سابقه کار تخصصی، گام به گام توسعه یافته تا به امروز و با داشتن کلیه مجوزهای لازم و تیم مشاوره، فنی و پشتیبانی کامل در خدمت شما باشد. در اولین قدم، امکان سنجی لینک مایکروویو را به ما بسپارید و توجه داشته باشید که ارزیابی‌های دقیقی پس از درخواست اولیه شما، توسط تیم اجرایی ما، انجام خواهد شد.