تنوع در لینک مایکروویو

تنوع در لینک مایکروویو

تنوع در لینک مایکروویو زمینی، طرح تنوع به روشی برای بهبود قابلیت اطمینان سیگنال پیام با استفاده از دو یا چند کانال ارتباطی با ویژگی‌های مختلف اشاره دارد. تنوع نقش مهمی در برابر محو شدن و تداخل کانال مشترک و جلوگیری از انواع خطا ایفا می کند. این مبتنی بر این واقعیت است که کانال های جداگانه سطوح مختلفی از محو شدن و تداخل را تجربه می کنند. چندین نسخه از یک سیگنال ممکن است ارسال و/یا دریافت و در گیرنده ترکیب شوند. از طرف دیگر، ممکن است یک کد تصحیح خطای پیش‌فرض اضافی اضافه شود و بخش‌های مختلف پیام از طریق کانال‌های مختلف ارسال شود. تکنیک‌های تنوع در لینک مایکروویو  ممکن است از انتشار چند مسیری بهره‌برداری کنند که منجر به افزایش تنوع می‌شود، که اغلب به صورت غیر دسی‌بل اندازه‌گیری می‌شود.

کلاس های زیر از طرح های تنوع در لینک مایکروویو زمینی معمول هستند:

محافظت نشده: لینک مایکروویو در جایی که هیچ گونه تنوع یا حفاظتی وجود ندارد به عنوان محافظت نشده و همچنین به عنوان ۱+۰ طبقه بندی می شوند. یک مجموعه از تجهیزات نصب شده است، بدون تنوع یا پشتیبان
Hot Standby: دو مجموعه از تجهیزات مایکروویو (ODU یا رادیوهای فعال) نصب می‌شوند که معمولاً به یک آنتن متصل می‌شوند و به کانال فرکانس یکسانی تنظیم می‌شوند. یکی “خاموش” یا در حالت آماده به کار است، معمولا با گیرنده فعال اما فرستنده خاموش است. اگر واحد فعال از کار بیفتد، خاموش می شود و واحد آماده به کار فعال می شود. Hot Standby به اختصار HSB نامیده می شود و اغلب در پیکربندی های ۱+۱ (یک فعال، یک حالت آماده به کار) استفاده می شود.

تنوع فرکانس: سیگنال با استفاده از چندین کانال فرکانس ارسال می شود یا در یک طیف گسترده ای پخش می شود که تحت تأثیر محو شدن انتخابی فرکانس قرار می گیرد. پیوندهای رادیویی مایکروویو اغلب از چندین کانال رادیویی فعال به اضافه یک کانال حفاظتی برای استفاده خودکار توسط هر کانال محو شده استفاده می کنند. این به عنوان حفاظت N+1 شناخته می شود
تنوع فضا: سیگنال در چندین مسیر انتشار مختلف ارسال می شود. در مورد انتقال سیمی، این امر می تواند با انتقال از طریق چند سیم به دست آید. در مورد انتقال بی سیم، می توان آن را با تنوع آنتن با استفاده از آنتن های فرستنده چندگانه (تنوع انتقال) و/یا آنتن های گیرنده متعدد (تنوع دریافت) به دست آورد.
تنوع قطبش: چندین نسخه از یک سیگنال از طریق آنتن هایی با قطبش متفاوت ارسال و دریافت می شود. یک تکنیک ترکیب تنوع در سمت گیرنده اعمال می شود.

شکست ارتجاعی مسیر متنوع

در سیستم های مایکروویو نقطه به نقطه زمینی از ۱۱ گیگاهرتز تا ۸۰ گیگاهرتز، می توان یک لینک پشتیبان موازی در کنار یک اتصال با پهنای باند بیشتر مستعد محو شدن باران نصب کرد. در این ترتیب، یک پیوند اولیه مانند یک پل مایکروویو دوبلکس کامل ۸۰ گیگاهرتز ۱ گیگابیت بر ثانیه ممکن است محاسبه شود که نرخ در دسترس بودن ۹۹.۹ درصد در طول یک سال داشته باشد. نرخ در دسترس بودن ۹۹.۹ درصد محاسبه شده به این معنی است که پیوند ممکن است در مجموع ۱۰ ساعت یا بیشتر در سال از کار بیفتد، زیرا اوج طوفان های بارانی از منطقه عبور می کنند. یک پیوند ثانویه با پهنای باند پایین تر مانند یک پل ۱۰۰ مگابیت بر ثانیه مبتنی بر ۵.۸ گیگاهرتز ممکن است به موازات پیوند اصلی نصب شود، با روترها در هر دو انتها که وقتی پیوند اولیه ۱ گیگابیت بر ثانیه قطع است، خطای خودکار به پل ۱۰۰ مگابیت در ثانیه را کنترل می کند. به دلیل باران محو شد با استفاده از این ترتیب، پیوندهای نقطه به نقطه با فرکانس بالا (۲۳ گیگاهرتز +) ممکن است در مکان‌های خدماتی بسیار دورتر از آنچه که می‌توان با یک پیوند واحدی که به ۹۹.۹۹% آپتایم در طول یک سال نیاز دارد، نصب شود.

ایران مایکروویو با بیش از ۱۰ سال سابقه کار تخصصی، گام به گام توسعه یافته تا به امروز و با داشتن کلیه مجوزهای لازم و تیم مشاوره، فنی و پشتیبانی کامل در خدمت شما باشد. در اولین قدم، امکان سنجی لینک مایکروویو را به ما بسپارید و توجه داشته باشید که ارزیابی‌های دقیقی پس از درخواست اولیه شما، توسط تیم اجرایی ما، انجام خواهد شد.