قوانین سازمان تنظیم مقررات جهت استفاده از لینک مایکروویو

درباره قوانین سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، جهت استفاده از انواع لینک مایکروویو چقدر اطلاع داریم؟ قبل از پاسخ به این سوال، با هم نگاهی به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی بیندازیم و با فعالیت‌های آنها بیشتر آشنا شویم.

در سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی چه می‌گذرد؟!

تاسیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با توجه به ماده هفت قوانین وظایف وزارتخانه ارتباطات و فناوری در سال ۱۳۸۲ تاسیس شد. اما هدف از تاسیس این سازمان چه بود و با چه هدفی شروع بکار کرد؟

بازار خرید و فروش تجهیزات رادیویی و مخابراتی، با توجه به رشد صعودی نیاز به این صنعت، در نهادهای مختلف دولتی و خصوصی، موقعیت مناسبی را برای ورود افراد مختلف به این صنعت کرد! اما آیا تمام این افراد، جزء متخصصین این حوزه هستند و بصورت قانونی وارد این کسب و کار بین‌المللی هستند؟ قطعاً خیر! 

و این شکاف باعث ورود دلالان و واسطه‌های فاقد صلاحیت به بازار شد و علاوه بر وارد کردن انواع لینک مایکروویو بدون کیفیت، آنها را با قیمت گزاف نیز، وارد بازار می‌کنند.

اما، هدف از ایجاد سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، ایجاد و پُررنگ کردن انواع نقش‌های حاکمیتی، اجرایی و نظارتی بر این صنعت و افراد و سازمان‌های فعال در این حوزه بود تا به عنوان یک نهاد نظارتی،علاوه بر ایجاد زمینه رقابتی شدن بازار به شکل استاندارد و قانونی، موچب بالا رفتن کیفیت خدمات ارائه شده، نیز شود. 

بنابراین، طبق مصوبه هیئت‌وزیران در این وزارتخانه، هرگونه واردات، تولید و فروش تجهیزات دستگاه‌های مخابراتی،رادیویی، پستی، و … ملزم به دریافت و اخذ مجوزهای لازم از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی (CRA) می‌باشند.

مجوزهای ایران مایکروویو

انواع لینک مایکروویو در ایران، به چه صورت به فروش می‌رسد؟

  • لینک‌هایی که توسط اپراتورهای مختلف مانند ایرانسل و همراه اول وارد کشور می‌شوند. توجه داشته باشید که این اپراتورها، حق فروش و واگذاری مجدد آنها را ندارند. ولی متاسفانه بارها شاهد این موضوع بوده‌ایم که این تجهیزات توسط دکل‌کارها و پیمانکاران مختلف، به سرقت رفته و در بازار سیاه با قیمت بسیار بالا، به فروش می‌رسند.
  • انواع لینک مایکروویو که بصورت قاچاق وارد کشور شده و هیچگونه اطلاعاتی از آنها، در دیتابیس سازمان تنظیم مقررات، وجود ندارد و قاعدتاً قابلیت اخذ مجوز را نیز نخواهند داشت.
  • لینک‌هایی که از مبادی قانونی وارد کشور می‌شود و نمونه آنها در سازمان تنظیم مقررات ثبت و تایید شده و شماره سریال آنها نیز در دیتابیس سازمان، موجود است و مراحل واگذاری این لینک‌ها، با صورتجلسه‌ای بنام تحویل و تحول و با مٌهر خریدار و فروشنده و نماینده تنظیم مقررات، صورت می‌پذیرد.
شما کدام را ترجیج می‌دهید؟!

قبل از خرید هر گونه تجهیزات، با مشاوران ما در ارتباط باشید تا با توجه امکان سنجی و نیاز سازمان شما، بهترین نمونه را به شما پیشنهاد دهند.