لینک مایکروویو اریکسون-ظرفیت بالا و هزینه کم

لینک مایکروویو اریکسون چگونه با برنامه ریزی صحیح می تواند ظرفیت را افزایش دهد و هزینه ها را کاهش دهد؟ این نکته مهم و کاربردی است که در این مطلب به بررسی آن می‌پردازیم.

تفسیر صحیح داده‌های برنامه‌ریزی می‌تواند به شما کمک کند تا ظرفیت واقعی خود را در هاپ‌های طولانی چند کاناله بهتر تخمین بزنید – این از هزینه بیش از حد برای بک‌هول جلوگیری می‌کند و می‌تواند امکان استفاده از لینک‌ مایکروویو اریکسون بیشتری را ممکن کند. این به نوبه خود می تواند ظرفیت بیشتری را با استفاده از تجهیزات کمتر و با هزینه کمتر فراهم کند.

سابقه ایران مایکروویو به عنوان واردکننده انواع لینک مایکروویو اریکسون و هوآوی

در طول سالها کار در بخش‌ها و پروژه‌های مختلف مرتبط با انواع لینک مایکروویو، تمام تمرکز ما بر روی انتشار و روش های مختلف محاسبه بود – خط دید، مناطق فرنل، فاکتورهای k، روش های ITU-R، محو شدن – و همه این کارها برای یک کانال فرکانس واحد، انجام می‌شود. . برای ترافیک TDM کاملاً منطقی است، جایی که در دسترس بودن سرویس با در دسترس بودن کانال فرکانس یکسان است. از آنجایی که ترافیک TDM کاملا دیجیتالی است، مدولاسیون استاتیک داده می‌شود. روشن یا خاموش، بالا یا پایین، همه یا هیچ. ظرفیت ثابت و فاصله کانال نیز به همین ترتیب است.

سیستم های مسافت طولانی چند کاناله

با تکنیک‌های مدرن پیوند رادیویی لایه ۱، همه کانال‌های فرکانس در یک لوله با یک مدیریت مشترک و واحد کیفیت خدمات ترکیب می‌شوند. هر بسته جداگانه دارای علامت گذاری اولویت خاص خود است و به ترتیب اولویت در هر کانال فرکانسی که ظرفیت موجود دارد ارسال می شود.
اگرچه همه کانال‌های فرکانس در حال حاضر به طور مشترک حجم بهینه‌شده اترنت را حمل می‌کنند. در یک سیستم چند کاناله، تنها تاثیری که از دیدگاه یک برنامه ریز سنتی وجود دارد، تعداد کانال ها و اندازه از دست دادن درج است. 

Selective fading

ما هنوز هم انتظار داریم که همه کانال‌های فرکانس دسترسی یکسانی داشته باشند، و این به سادگی برای یک سیستم مدرن چند کاناله مسافت طولانی صادق نیست. هنگامی که از فرکانس های پایین در محدوده ۵ تا ۱۱ گیگاهرتز برای پوشش پرش های طولانی استفاده می کنید، فاکتور محو شدن غالب، محو شدن چند مسیره یا انتخابی است.
 
کلمه “انتخابی” یک سرنخ است – محو شدن به دلیل یک شکاف بسیار باریک ناشی از حرکت بخش هایی از سیگنال در مسیرهای مختلف به دلیل بازتاب است. اما “بسیار باریک” به این معنی است که همزمان با بیش از یک یا حداکثر دو کانال فرکانس برخورد نمی کند! به هر حال، بریدگی به دو کانال به طور همزمان برخورد نمی کند – یکی بیشتر و دیگری کمتر ضربه می خورد.
 
این موضوع با محو شدن مسطح ناشی از حرکت سیگنال در هوا، که در آن باران، برف و مه و غیره بر همه کانال‌های فرکانس به یک شکل تأثیر می‌گذارند(همانطور که کلمه «مسطح» نشان می‌دهد)، بسیار متفاوت است.
برنامه‌ریزی مدرن
در چند سال گذشته، زمانی که با مشتریان درباره برنامه‌ریزی سیستم‌های دوربردشان بحث می‌کردیم، شاهد استقبال فزاینده‌ای از نحوه مقایسه ظرفیت برنامه‌ریزی‌شده از N+1 با مدولاسیون ثابت برای سیستم SDH/Sonet بودم. یک M+0 با مدولاسیون تطبیقی برای یک سیستم بسته با استفاده از همان طیف.
در اینجا نمونه ای از اترنت ۷+۱ روی SDH با مدولاسیون استاتیک ۱۲۸ QAM در مقابل اترنت بومی ۸+۰ با مدولاسیون تطبیقی، هر دو از کانال های ۸×۲۸ مگاهرتز استفاده می کنند:
ظرفیت افزایش یافته برای ۸+۰ با اندازه فلش های زرد و استفاده از کانال ۸ به جای کانال حفاظتی به وضوح قابل مشاهده است.
 
بنابراین، این سیستم‌ها در بدترین حالتی که دو کانال فرکانس همزمان تحت تأثیر قرار می‌گیرند، در هنگام ضربه زدن به محو شدن انتخابی چگونه عمل می‌کنند؟ در مورد ۷+۱ با مدولاسیون استاتیک، با ورود کانال حفاظتی، یک کانال را از دست خواهید داد، در حالی که برای ۸+۰ با مدولاسیون تطبیقی، دو کانال تحت تأثیر مدولاسیون را کاهش می‌دهند، اما به شکل زیر دقت کنید:

اما چرا هنوز هم مانند دوران TDM با کانال های مجزا اما یکسان را محاسبه می کنیم؟ بیایید به یک مثال برنامه ریزی واقعی نگاه کنیم، این بار برای یک سیستم ۴۰ مگاهرتز. ما در دسترس بودن سالانه ۹۹.۹۹۹٪ ناشی از باران (محو شدن تخت) و در دسترس بودن ناشی از چند مسیر (محو شدن انتخابی) را مشخص کرده ایم. و سپس مجموع در دسترس بودن ترکیبی وجود دارد:

در این مثال می‌توانیم ببینیم که چه ظرفیتی برای ۹۹.۹۹۹٪ در دسترس بودن یک کانال فرکانس تخمین زده می‌شود:
 
باران سالانه مربوط به نور ۲۰۴۸QAM است که ۳۴۳ مگابیت بر ثانیه را ارائه می دهد
چند مسیری سالانه مربوط به ۱۲۸QAM است که ۲۱۶ مگابیت بر ثانیه را ارائه می دهد
مجموع سالانه با ۱۲۸QAM مطابقت دارد – همان طور که انتظار می رود محو شدن غالب است
با سیستم آشنای ۸+۰ و با استفاده از روش سنتی تخمین ظرفیت، ۸×۲۱۶ = ۱.۷۲۸ گیگابیت بر ثانیه را دریافت می کنیم.
 
اگر این فرض مدرن اما مطمئن را داشته باشیم که دو کانال در لوله به طور همزمان و به یک اندازه در معرض محو شدن چند مسیره هستند، ۶×۳۴۳+۲×۲۱۶=۲.۴۹ گیگابیت در ثانیه – یا تقریباً ۴۴٪ ظرفیت بیشتر با در دسترس بودن ۹۹.۹۹۹٪ به دست خواهیم آورد. !

دپارتمان تخصصی لینک مایکروویو ما در ایران مایکروویو، پس از حضور در محل و بررسی کامل مشکل، تمامی عملیات لازم را برای شما انجام می‌دهد تا با کمترین هزینه، فعالیت خود را بطور کامل انجام دهید.

برای تماس با دپارتمان لینک مایکروویو فرم زیر را تکمیل و برای ما ارسال کنید: