لینک مایکروویو در مخابرات

لینک مایکروویو در مخابرات چه کاربردهایی دارد و چگونه به این صنعت کمک می‌کند؟ در این مطلب به بررسی کاربردهای لینک مایکروویو در مخابرات می‌پردازیم.

لینک مایکروویو بخش مهمی از شبکه بک هال در شبکه های مخابراتی را تشکیل می دهند. پیوندهای تجاری مایکروویو (CML) اساساً یک سیگنال مایکروویو را بین دو مکان برج مخابراتی از طریق اتمسفر پایین تر منتقل می کنند.

در یک شبکه مخابراتی، لینک یک کانال ارتباطی است که دو یا چند دستگاه را به منظور انتقال داده به هم متصل می کند.

لینک مایکروویو ممکن است یک پیوند فیزیکی اختصاصی یا یک مدار مجازی باشد که از یک یا چند پیوند فیزیکی استفاده می کند یا یک پیوند فیزیکی را با سایر لینک‌های مخابراتی به اشتراک می گذارد.

به عبارتی لینک مایکروویو یک سیستم ارتباطی است که از پرتوی از امواج رادیویی در محدوده فرکانس مایکروویو برای انتقال تصویر، صدا یا داده بین دو مکان استفاده می‌کند که می‌تواند از چند فوت یا متر تا چند مایل یا کیلومتر از هم فاصله داشته باشد.

چرا از لینک مایکروویو برای مخابرات استفاده می شود؟

فناوری مایکروویو – بدون کابل
انواع لینک مایکروویو به طور گسترده برای ارتباطات نقطه به نقطه استفاده می شوند، زیرا طول موج کوچک آنها به آنتن های با اندازه مناسب اجازه می دهد تا آنها را در پرتوهای باریک هدایت کنند، که می تواند مستقیماً به آنتن گیرنده اشاره کند.
نصب لینک مایکروویو در مخابرات چگونه است؟
نصب لینک مایکروویو شامل موارد زیر است: روی پشت بام، برج یا مکان های تک قطبی با استفاده از ریگرها (جرثقیل، سطل اضافی) نصب آنتن ظرف روی دکل آنتن موجود. نصب ODU و IDU طبق طراحی پیوند. راه اندازی، برچسب زدن و ایمن سازی کابل های مورد نیاز (Cat5e، IF، فیبر، برق)
مزایای لینک مایکروویو در مخابرات چیست؟

➨طیف مایکروویو پهنای باند بیشتری دارد و از این رو مقدار زیادی اطلاعات را می توان با استفاده از آن منتقل کرد.

➨روز به روز طیف فرکانس رادیویی شلوغ می شود. فناوری مایکروویو به مدیریت طیف شلوغ با استفاده از گیرنده‌های انتخابی بالا، مدولاسیون (SSB، PSK، QAM و غیره) کمک می‌کند.

به عبارتی لینک مایکروویو یک سیستم ارتباطی است که از پرتوی از امواج رادیویی در محدوده فرکانس مایکروویو برای انتقال تصویر، صدا یا داده بین دو مکان استفاده می‌کند که می‌تواند از چند فوت یا متر تا چند مایل یا کیلومتر از هم فاصله داشته باشد.

ایران مایکروویو با بیش از ۱۰ سال سابقه کار تخصصی، گام به گام توسعه یافته تا به امروز و با داشتن کلیه مجوزهای لازم و تیم مشاوره، فنی و پشتیبانی کامل در خدمت شما باشد. در اولین قدم، امکان سنجی لینک مایکروویو را به ما بسپارید و توجه داشته باشید که ارزیابی‌های دقیقی پس از درخواست اولیه شما، توسط تیم اجرایی ما، انجام خواهد شد.