لینک مایکروویو راکام و پیکربندی آن

لینک مایکروویو راکام را چگونه پیکربندی کنیم؟ در مطالب قبلی به نحوه مراحل نصب لینک مایکروویو راکام اشاره کردیم. در این مطلب، به چگونگی پیکربندی آن می‌پردازیم.

پارامترهای پیش فرض خط برای کانال های L1a و U1a، پهنای باند ۷ مگاهرتز، مدولاسیون QPSK، کدگذاری High، خروجی ۳ dBm پیکربندی شده و آماده برقراری تماس هستند. در صورت امکان کار با این کانال ها در سایت در نظر گرفته شده می توانید لینک را نصب و اجرا کنید. سپس پیکربندی عملیات واقعی را روی پیوند در حال اجرا تنظیم کنید.

در صورت نیاز به اعمال تغییرات، آنها را در منوی تنظیمات انجام دهید و با دستور Apply آنها را ذخیره کنید. مجدداً، اگر هر دو ایستگاه در تماس باشند، به طور همزمان با آنها کار می کنید، در غیر این صورت ایستگاه ها را جداگانه پیکربندی کنید. به پیکربندی صحیح جفت های دوبلکس کانال های TX و RX هنگام پیکربندی جداگانه توجه کنید. به عنوان مثال، اگر یک ایستگاه (RAy10-LB) دارای کانال TX L1a باشد، ایستگاه دوم (RAy10-UB) باید کانال RX L1a را نیز داشته باشد.

Authorization keys

برای استفاده کامل از نرخ انتقال و توان انتقال، استفاده از Authorization keys ضروری است. بدون کلید، لینک مایکروویو راکام، فقط با کمترین مدولاسیون QPSK / 8.45 مگابیت بر ثانیه و حداکثر با قدرت ۳ دسی بل کار می کند.
در قسمت تنظیمات/دستگاه/مجوز، کلید خود را (طول ۲۹ حرف، رقم و نماد) وارد کرده و روی افزودن کلیک کنید. با استفاده از کلید، گزینه های پیشرفته برای پهنای باند، مدولاسیون و قدرت کدگذاری یا قدرت RF برای واحد مربوطه باز می شود. نمونه ای از پیکربندی در منوی تنظیمات پل:

بررسی عملکرد کل لینک مایکروویو راکام

در صورت امکان، دستگاه های کاربر را از طریق PoE به هر دو واحد RAy متصل کنید و ارتباط متقابل را آزمایش کنید.
راه دیگر آزمایش این است که یک رایانه شخصی را به واحد دیگر وصل کنید و یک پینگ از یک رایانه به رایانه دیگر ارسال کنید.
حداقل نوع این تست استفاده از اتصال کابل اترنت از کامپیوتر متصل به RAy محلی به کامپیوتر متصل به ریموت RA و تست ارتباط بین هر دو واحد از طریق اترنت است. این کارکرد اترنت را تأیید می کند.

تنظیمات پیکربندی را آماده کنید:

  • پهنای باند ۷ مگاهرتز
  • کانال TX در محدوده فرضی، به عنوان مثال. از کانال ۷ مگاهرتز L6a در محدوده ۲۸ مگاهرتز L2a استفاده کنید، جدول فرکانس ها را ببینید.
  • با فعال شدن قفل کانال، کانال RX به طور خودکار راه اندازی می شود.
  • مدولاسیون TX QPSK
  • قدرت کدگذاری بالا
  • قدرت RF +3 دسی بل
  • برای ذخیره روی Apply کلیک کنید.
  • پارامترهای دسترسی را از منوی دسترسی سرویس، به ویژه آدرس های IP، ضبط کنید.
  • با قطع منبع تغذیه راه اندازی مجدد کنید تا مطمئن شوید که پارامترها به درستی ذخیره شده اند و پیوند کار می کند.
  • پس از این مرحله آماده سازی می توانید به نصب دستگاه های خود در محیط کاری ادامه دهید.

دپارتمان نصب و راه‌اندازی انواع لینک مایکروویو ما، پس از حضور در محل و بررسی کامل، تمامی عملیات راه‌اندازی، نصب، عیب‌یابی و تست نهایی را برای شما انجام می‌دهد تا با کمترین هزینه، فعالیت خود را بطور کامل انجام دهید.