لینک مایکروویو سریال ثبتی

لینک مایکروویو سریال ثبتی چیست و چرا داشتن سریال ثبت شده برای انواع لینک مایکروویو مهم است؟ در این مطلب به بررسی این موضوع می‌پردازیم و سعی می‌کنیم دلایل و مراحل مختلف در لینک مایکروویو سریال ثبتی را با مثال جلو ببریم.

مقدمه‌ای کوتاه بر تعریف لینک مایکروویو سریال ثبتی

لینک مایکروویو را بارها و در متن‌های مختلف تعریف کردیم و از تعریف آن در این مطلب خودداری می‌کنیم.

اما یکی از دلایلی که انواع لینک مایکروویو بسیار سازگار هستند این است که دارای پهنای باند زیادی هستند. این بدان معناست که آنها می توانند حجم زیادی از اطلاعات را با سرعت بالا منتقل کنند. یکی دیگر از کیفیت های مهم انواع لینک مایکروویو این است که به هیچ تجهیزات یا امکاناتی بین دو نقطه پایانه نیاز ندارند، بنابراین نصب لینک مایکروویو اغلب سریعتر و کم هزینه تر از اتصال کابلی است. در نهایت، می توان آنها را تقریباً در همه جا مورد استفاده قرار داد، تا زمانی که فاصله ای که باید در آن قرار گیرد در محدوده عملیاتی تجهیزات باشد و مسیر روشنی (یعنی بدون مانع محکم) بین مکان ها وجود داشته باشد. امواج مایکروویو همچنین قادر به نفوذ در باران، مه و برف هستند، که به این معنی است که آب و هوای بد انتقال را مختل نمی کند.

لینک مایکروویو سریال ثبتی نیز، شامل انواع لینک مایکروویوی می‌شود که دارای شماره سریال مشخص و ثبت شده توسط سازمان تامین و مقررات هستند و کلیه مراحل ثبت و شناسایی قانونی را طی کرده‌اند.

دیاگرام بلوک لینک

این نمودار شامل یک لینک مایکروویو سری NEC 500 (حدود ۱۹۸۳) است و یک مسیر بلوک تجهیزات را نشان می دهد. بلوک “جهت بازگشت” برعکس آنچه در نمودار اصلی توضیح داده شده است.

تنظیم مقررات رگولاتوری و صدور مجوز

هر کشور نیازمندی های متفاوتی برای صدور مجوز و صدور لینک مایکروویو ثبتی دارد. در بیشتر موارد این مجوز فقط فرستنده را مورد خطاب قرار می دهد، اما در همان مثال، از هرگونه تداخلی که ممکن است بر گیرنده مایکروویو تأثیر بگذارد، محافظت نظارتی ارائه می دهد.
 
هزینه های مجوز معمولاً با اندازه طیف اشغال شده توسط سیگنال فرستنده مرتبط است – و اغلب مستقیماً تحت تأثیر برخی از هزینه های اجاره طیف است که توسط تنظیم کننده محلی تحقق می یابد، به عنوان مثال FCC، ACMA، PTT و غیره.
برنامه ریزی فرکانس
در سیستم‌های لینک رادیویی مایکروویو چندگانه تقسیم فرکانس قدیمی‌تر (FDM)، تنها یک جفت فرکانس به کل شبکه پیوند اختصاص داده می‌شد، با یک آرایش جداسازی قطبی متناوب از ایستگاه‌های دورتر در شبکه. این بدان معناست که در یک ایستگاه تکرارکننده مایکروویو، فرستنده‌های لینک با فرکانس مشابهی کار می‌کنند، اما با آنتن‌هایی که در جهت‌های مختلف قرار دارند.
 
همان منطق برنامه‌ریزی فرکانس هنوز هم برای لینک‌های رادیویی مایکروویو دیجیتال مدرن، با نگاهی نزدیک به پهنای باند / تعیین‌کننده «انتشار» اعمال می‌شود. برنامه ریزی فرکانس ممکن است محدودیت هایی از جانب تنظیم کننده (FCC / ACMA / Ofcom / PTT) نیز داشته باشد، بنابراین قبل از انجام هر گونه تعهدی، مشاوره گسترده لازم است.
تولید کنندگان تجهیزات لینک مایکروویو

بدون ترتیب خاصی، این موارد عبارتند از:

NEC
Ericsson

– Huawei
– Nokia
– Marelli
– Marconi
– GT&E
– GE
– Phillips
– Rohde & Schwartz
– Kuhne
– Codan
– Alcatel
– Fujitsu
– Siemens
– ATI
– Hughes

– Racom

دپارتمان تخصصی لینک مایکروویو هواوی و اریکسون ما در ایران مایکروویو، پس از حضور در محل و بررسی کامل مشکل، تمامی عملیات لازم را برای شما انجام می‌دهد تا با کمترین هزینه، فعالیت خود را بطور کامل انجام دهید.