لینک مایکروویو و نظارت بر آن

لینک مایکروویو

لینک مایکروویو زیرساخت های حیاتی برای شرکت های مخابراتی هستند که باید مسافت های طولانی را طی کنند. در یکی از مثال‌های رایج، پیوندهای مایکروویو را می‌بینید که ترافیک را از قله کوه به قله کوه برای عبور از رشته کوه هدایت می‌کنند.

چنین محیطی برای گذاشتن سیم فیزیکی عملی نیست. لینک مایکروویو کارآمدتر است و به دلیل اینکه امواج رادیویی با سرعت نور حرکت می کنند، سریعتر است.

چیزهایی که باید در سایت های لینک مایکروویو نظارت کنید

خوب، اولین چیزی که باید نظارت داشته باشید، همان چیزهایی است که هر سایت از راه دور را نظارت می کنید. به ژنراتورها، باتری‌های UPS، منبع برق تجاری (در صورت وجود) یا شاید پانل‌های خورشیدی فکر کنید. به تمام تجهیزات مخابراتی خود فکر کنید که برای تأمین داده ها به و از خود پیوند مایکروویو مورد نیاز است.

بعد، بدیهی است که باید فرستنده های لینک مایکروویو موجود در سایت را نظارت کنید. شما همچنین قرار است یک برج داشته باشید که احتمالاً تحت قوانین FAA/FCC برای روشنایی انسدادی قرار دارد. این مقررات الزام می کند که چراغ های برج را به یکی از دو روش نظارت کنید.

در حالی که از نظر قانونی مجاز است که انسان هر ۲۴ ساعت یک بار به چراغ ها نگاه کند تا تأیید کند که آنها فعال هستند، چه کسی می خواهد این کار را انجام دهد؟ ما در مورد سایتی صحبت می کنیم که بسیار بسیار دور است. طبق تعریف، این چیزی است که رسیدن به آن دشوار است.

رعایت حداقل مقررات نور برج تنها هدف شما در اینجا نیست. شما باید در مورد مسئولیت های قانونی و اخلاقی فکر کنید که در صورت خاموش شدن چراغ های هواپیما ممکن است در اثر حادثه هواپیما ایجاد شود.

یک دستگاه مانیتورینگ از راه دور بهترین گزینه شما برای نظارت بر نور برج است و واقعاً تقریباً بدون هزینه افزایشی است، وقتی در نظر بگیرید که برای پیوند مایکروویو و سایر سیستم‌ها نیز به نظارت از راه دور نیاز دارید.

backhaul داده برای نظارت بر لینک مایکروویو

بنابراین اکنون که در RTU در سایت لینک مایکروویو خود نصب کرده اید، به راهی نیاز دارید تا داده های زنگ به شما برگردند.

بدیهی است که برخی از سایت های مایکروویو ممکن است دسترسی به شبکه سیمی داشته باشند. این در اولین مکان در زنجیره مایکروویو رایج است زیرا این مورد لزوماً نزدیک شبکه اصلی شما است. اگر می‌توانید از این قابل‌اطمینان‌ترین شکل LAN استفاده کنید، باید حتماً این کار را انجام دهید.

اما در مورد سایت‌هایی که در بالای قله‌های کوهستانی هستند، همانطور که قبلاً توضیح داده‌ایم چطور؟ نکته اصلی اینجاست که پیوندهای مایکروویو شما برای دور زدن هر نوع اتصال سیمی ساخته شده اند. چگونه آنها را رصد می کنید؟

در این مورد، شما به دنبال نوعی اتصال بی سیم برای بازگرداندن آلارم های خود به مرکز NOC خود هستید.

بدیهی ترین چیزی که باید ابتدا راه اندازی کنید استفاده از یک کانال شبکه سربار است که معمولاً توسط سازنده مایکروویو شما در دسترس است. این مقداری پهنای باند را در اختیار شما قرار می دهد که معمولاً برای داده های نظارت از راه دور ساده کافی است تا آلارم های خود را به خانه ارسال کنید.

اما وقتی لینک مایکروویو شما قطع می شود چه اتفاقی می افتد؟ این زمانی است که شما کاملاً به نظارت از راه دور نیاز دارید، بنابراین نمی توانید تاریک شدن هوا را در آن لحظه دقیق تحمل کنید.

برای مدیریت صحیح این سناریو، به نوعی از روش های ارتباطی بی سیم پشتیبان نیاز دارید. در اینجا واقعاً سه گزینه وجود دارد.

ارزانترین در دراز مدت معمولا رادیو خصوصی خواهد بود. این برای سازمان‌های بسیار بزرگ مناسب است، که معمولاً می‌توانند به مقیاس اقتصادی لازم برای موفقیت‌آمیز کردن شبکه رادیویی خصوصی خود دست یابند. رادیو خصوصی در نهایت ارزان است زیرا هیچ هزینه‌ای وجود ندارد. شما مالک شبکه هستید، بنابراین نیازی به پرداخت هیچ گونه هزینه ماهانه به اپراتور ندارید.

گزینه بعدی، و معمولاً رایج‌ترین، استفاده از شبکه‌های تلفن بی‌سیم برای پشتیبان‌گیری آلارم‌های خود از پیوند مایکروویو RTU است. شما معمولاً این کار را برای تمام ترافیک انجام نمی دهید، بلکه به عنوان یک روش پشتیبان برای زمانی که لینک مایکروویو قطع است، انجام نمی دهید.

این روش به خوبی کار می کند و با برنامه های داده کم ترافیک بسیار گران نیست، اما بدیهی است که اگر پوشش بی سیم در منطقه خود نداشته باشید، غیرممکن می شود. این می تواند در مکان های دورافتاده در بالای کوه اتفاق بیفتد.

ایران مایکروویو با بیش از ۱۰ سال سابقه کار تخصصی، گام به گام توسعه یافته تا به امروز و با داشتن کلیه مجوزهای لازم و تیم مشاوره، فنی و پشتیبانی کامل در خدمت شما باشد. در اولین قدم، امکان سنجی لینک مایکروویو را به ما بسپارید و توجه داشته باشید که ارزیابی‌های دقیقی پس از درخواست اولیه شما، توسط تیم اجرایی ما، انجام خواهد شد.