لینک مایکروویو و کارایی آن

لینک مایکروویو

لینک مایکروویو و بررسی کارایی‌های آن موضوعی است که به بررسی آن می‌پردازیم. انواع لینک مایکروویو مانند لینک مایکروویو اریکسون و هوآوی کارایی‌های بسیاری دارند. پیوندهای مایکروویو یک عنصر کلیدی در سیستم‌های ارتباطی از شبکه‌های پخش و تلفن همراه گرفته تا شبکه‌های خصوصی هستند، زیرا حجم زیادی از داده‌ها را به طور موثر انتقال می‌دهند. در حالی که آنها مزایای متعددی را ارائه می دهند، آزمایش مناسب در طول استقرار، نصب و نگهداری برای غلبه بر برخی از چالش های مرتبط با پیوندهای مایکروویو، مانند نیاز به خط دید، در آنها، ضروری است.

ملاحظات پیوند مایکروویو

انواع لینک مایکروویو یا نقطه به نقطه یا نقطه به چند نقطه است. معمولاً دارای یک واحد رادیویی و یک آنتن سهموی است. یک خط دید واضح بین دو آنتن لازم است تا سیگنال ها با موفقیت ارسال شوند. پرتوهای مایکروویو مستقیماً به سمت آنتن گیرنده هدایت می شوند. این به سیستم‌های مایکروویو مجاور اجازه می‌دهد تا برخلاف سیگنال‌هایی که در فرکانس‌های پایین‌تر کار می‌کنند، از فرکانس‌های مشابه بدون ایجاد تداخل استفاده کنند.
علاوه بر ۵G، پیوندهای مایکروویو به طور گسترده در ۴G LTE و سایر شبکه های تلفن همراه قدیمی استفاده می شود. پخش‌کنندگان، سازمان‌های دولتی و شرکت‌هایی که به شبکه‌هایی با کارایی بالا، انعطاف‌پذیری، استقرار سریع و هزینه‌های عملیاتی کم نیاز دارند نیز به شبکه‌های مایکروویو متکی هستند.
همانطور که سیگنال مایکروویو از یک منبع تابشی حرکت می کند، انرژی آن در سطح بزرگتری پخش می شود که به آن منطقه فرنل می گویند. نتیجه این است که قدرت سیگنال ضعیف تر می شود. کسانی که مسئول استقرار، نصب و نگهداری شبکه های بی سیم هستند باید این را در نظر بگیرند.

تست‌های ضروری برای عملکرد لینک مایکروویو

لینک مایکروویو تنها در صورتی ایجاد می شوند که آنتن ها به طور موثر کار کنند. اگر آنتن های بک هال مایکروویو از نظر بهره، افت برگشتی و VSWR آزمایش نشوند، عملکرد پیوندهای مایکروویو می تواند به شدت با مشکل مواجه شود.
به این دلایل، آزمایش جامع باید بر روی لینک های مایکروویو انجام شود. از جمله آزمایشات کلیدی که باید انجام شود عبارتند از:
سطح سیگنال دریافتی: اندازه گیری سطح سیگنال دریافتی واقعی ارائه شده به درگاه آنتن گیرنده رادیویی از فرستنده از راه دور.
حساسیت گیرنده: اندازه‌گیری ضعیف‌ترین سطح سیگنال RF که یک رادیو مایکروویو باید دریافت کند تا بسته‌ای از داده‌ها را بدون خطا تجزیه و رمزگشایی کند.
افزایش آنتن: نسبت میزان افزایش سیگنال RF توسط یک آنتن بر روی یک رادیاتور کم بهره مشخص شده است.
توان انتقال: اندازه گیری توان RF از درگاه آنتن فرستنده که بر حسب دسی بل، وات یا میلی وات اندازه گیری می شود.
توان تابشی ایزوتروپیک موثر (EIRP) : محاسبه ای که برای تخمین توان خروجی تابشی یک آنتن همسانگرد استفاده می شود.
نسبت سیگنال به نویز (SNR) : اندازه گیری نسبت در دسی بل بین سطح سیگنال دریافتی و سطح کف نویز برای یک سیگنال تعیین شده.

راه حل های تست عملکرد لینک مایکروویو

راه حل های آزمایشی که می تواند برای اطمینان از استقرار، نصب، بهره برداری و نگهداری مناسب لینک های مایکروویو استفاده شود:
Field Master™
آنالایزر طیف RF قابل حمل میدانی Field Master Pro بالاترین سطوح عملکرد RF موجود در یک آنالایزر طیف دستی و لمسی را با یک آنالایزر طیف بیدرنگ اختیاری، آنالایزر کابل و آنتن و آزمایش ایستگاه پایه ۵G/LTE ارائه می دهد. این به طور خاص برای پاسخگویی به چالش های آزمایشی طیف کاملی از فناوری های بی سیم در حال استفاده امروزی طراحی شده است.
Ultraportable Spectrum Master™
آنالایزرهای طیف فوق قابل حمل Spectrum Master از طریق USB تغذیه می شوند و از یک دستگاه مبتنی بر ویندوز کنترل می شوند و آنها را به طور منحصر به فردی برای استفاده در آزمایشگاه، تولید یا میدانی انعطاف پذیر می کند. اولین راه حل در نوع خود برای ارائه پوشش مداوم تا ۱۷۰ گیگاهرتز، آنها بهترین قیمت/عملکرد در کلاس را ارائه می دهند.
Spectrum Master™
آنالایزرهای طیف دستی Spectrum Master دقت فرکانس/سطح بالا و ویژگی های هوشمند و بصری را ارائه می دهند. به عنوان استاندارد صنعتی واقعی، Spectrum Master انعطاف پذیری اندازه گیری را در یک بسته سبک وزن و ناهموار فراهم می کند. با فرکانس‌های ۹ کیلوهرتز تا ۲۰ گیگاهرتز، Spectrum Master برای بررسی و نظارت بر طیف،  کاهش تداخل و اندازه‌گیری‌های همه منظوره، ایده‌آل است.

Site Master™
آنالایزر کابل و آنتن دستی Site Master برای نصب میدانی، عیب یابی و نگهداری سیستم های کواکسیال و موجبر می باشد. معماری داخلی آن شامل چهار گیرنده، کاملا معکوس، کابل ۲ پورت و تحلیلگر آنتن برای ارائه اندازه‌گیری‌های فاصله تا خطا (DTF) با وضوح بالا است. گزینه های VNA و ولت متر برداری (VVM) قابلیت های قدرتمند دستگاه را گسترش می دهند.
وکتور آنالایزرهای شبکه
سری ۱ پورت ShockLine MS46131A، ۱ مگاهرتز تا ۴۳.۵ گیگاهرتز، برای اندازه گیری آنتن های مورد استفاده در لینک های مایکروویو بسیار مناسب است. گزینه‌های فرکانس باند الکترونیکی ShockLine MS46522B VNA ماژول‌های منبع متصل و اندازه‌گیری را ارائه می‌کند تا سطح جدیدی از عملکرد، هزینه و راحتی را برای اندازه‌گیری‌های موج میلی‌متری نواری (mmWave) مورد استفاده برای آزمایش بک‌هول مایکروویو در ۵G به ارمغان بیاورد.

ایران مایکروویو با بیش از ۱۰ سال سابقه کار تخصصی، گام به گام توسعه یافته تا به امروز و با داشتن کلیه مجوزهای لازم و تیم مشاوره، فنی و پشتیبانی کامل در خدمت شما باشد. در اولین قدم، امکان سنجی لینک مایکروویو را به ما بسپارید و توجه داشته باشید که ارزیابی‌های دقیقی پس از درخواست اولیه شما، توسط تیم اجرایی ما، انجام خواهد شد.