لینک مایکروویو راکام و مراحل نصب و راه‌راندازی آن

نصب لینک مایکروویو راکام چگونه انجام می‌شود؟ در این متن به بررسی چهار مرحله اصلی نصب و راه‌اندازی لینک مایکروویو راکام می‌پردازیم.

بخش‌های زیر قدم به قدم شما را برای آماده سازی، نصب و فعال سازی لینک مایکروویو راکام  آماده می کند:
  • بررسی قبل از نصب
  • نصب و راه اندازی
  • پیکربندی پیشرفته
  • عیب یابی

بررسی قبل از نصب

قبل از نصب لینک مایکروویو راکام، با کنترل ها آشنا شوید و پیکربندی خود را آماده کنید.
هر دو واحد (بدون آنتن) می توانند روی یک میز با فلنج های موازی و رو به بالا با زاویه قرار بگیرند، روی میز غیر فلزی نیز می توانند رو به پایین باشند. در مورد واحدهایی که در باند ISM کار می کنند (RAy17، RAy24)، نگهدارنده واحد را بچرخانید تا تقریباً عمود بر یکدیگر باشند. در مورد واحدهایی که در باندهای مجاز (RAy10، RAy11) کار می کنند، نگهدارنده های واحد را طوری بچرخانید که تقریباً موازی یکدیگر باشند. از یک کابل اترنت برای اتصال هر یک از واحدها به یک منبع PoE استفاده کنید و یک رایانه شخصی را برای پیکربندی به یکی از آنها وصل کنید.

نصب و راه‌اندازی-دسترسی خدمات

لینک مایکروویو راکام RAy با یک پیکربندی پیش‌فرض از پارامترهای دسترسی ارائه می‌شود:
* واحد L دارای آدرس IP سرویس ۱۹۲.۱۶۸.۱۶۹.۱۶۹ و ماسک ۲۵۵.۲۵۵.۲۵۵.۰ است،
* واحد U دارای آدرس IP سرویس ۱۹۲.۱۶۸.۱۶۹.۱۷۰ و ماسک ۲۵۵.۲۵۵.۲۵۵.۰ است،
* دسترسی از طریق HTTP، HTTPS یا SSH مجاز است،
* نام کاربری admin و رمز عبور نیز admin است.
در رایانه شخصی خود یک آدرس IP که در ماسک قرار دارد، یعنی ۱۹۲.۱۶۸.۱۶۹.۱۸۰ تنظیم کنید.
سپس رابط پیکربندی https را باز کنید، به عنوان مثال.
https://192.168.169.169
هنگامی که اتصال برقرار شد، از منوی تنظیمات – دسترسی به سرویس – خدمات برای سفارشی کردن پارامترهای دسترسی استفاده کنید. آدرس های IP پیش فرض باید با آدرس های عملیاتی به خوبی انتخاب شده جایگزین شوند. گذاشتن آدرس‌های پیش‌فرض می‌تواند بعداً به مشکلات شبکه منجر شود.
منو شامل پارامترهایی برای کل لینک مایکروویو، هم برای واحدهای محلی و هم برای واحدهای همتا از راه دور است. اگر اتصال برقرار شده باشد، هر دو مجموعه پارامتر تنظیم شده اند. در حین کار با واحد ایزوله، فقط پارامترهای محلی برای واحد متصل فعلی کاربردی هستند.

تنظیمات منو – دسترسی به سرویس – خدمات

آدرس IPv4 – یک آدرس IP معتبر برای دسترسی به درایو وارد کنید. آدرس IP پیش فرض باید با یک آدرس معتبر جایگزین شود. حفظ آدرس پیش فرض احتمالاً منجر به مشکلات بعدی در شبکه خواهد شد.
* Netmask – ماسک شبکه را وارد کنید.
* Gateway – در صورت لزوم، یک دروازه وارد کنید، در غیر این صورت خالی بگذارید
پروتکل های دسترسی را که به آن نیاز دارید فعال کنید. به دلایل امنیتی، بیش از آنچه لازم است را فعال نکنید.
* HTTP(S) – اجازه دسترسی به رابط وب را می دهد.
* Telnet – امکان دسترسی به رابط CLI با استفاده از پروتکل telnet.
* SSH – امکان دسترسی به رابط CLI با استفاده از پروتکل SSH.
* مدیریت VLAN – فعال کردن برچسب VLAN 802.1Q برای جداسازی عملیات کاربر و سرویس.
* شناسه مدیریت VLAN – تعریف تگ VLAN 802.1Q برای عملیات سرویس.

تنظیمات منو – دسترسی به سرویس – کاربران

* ویرایش – وارد منو شوید.
* رمز عبور جدید – یک رمز عبور انتخاب کنید و آن را وارد کنید.
* تأیید رمز عبور – برای تأیید دوباره رمز عبور را وارد کنید.

پیکربندی پیشرفته
پارامترهای رادیویی پیش فرض به نوع خاص لینک مایکروویو و جدول تخصیص کانال خاص بستگی دارد. کانال ها معمولاً در قسمت پایین باند، کمترین پهنای باند، مدولاسیون QPSK و توان کم، تنظیم می شوند. هر دو واحد باید قابلیت ارتباط فوری را داشته باشند. اگر امکان کار با این پارامترهای رادیویی در محل نصب وجود دارد، می توان لینک را فعال کرد. در یک لینک عملیاتی، پارامترهای عملیاتی مورد نیاز می توانند تنظیم شوند.
 
اگر تغییر در پارامترها ضروری باشد، در منوی تنظیمات – رادیو انجام می شود و با کلیک بر روی Apply ذخیره می شود. این امر هنگام کار همزمان روی هر دو واحد اعمال می شود، در صورتی که آنها متصل باشند، در غیر این صورت هر واحد به صورت جداگانه پیکربندی می شود. هنگام پیکربندی واحدها به صورت جداگانه، به تنظیمات صحیح جفت دوبلکس برای کانال های TX و RX توجه کنید. به عنوان مثال، اگر یک ایستگاه دارای کانال TX L1 باشد، ایستگاه دوم باید کانال RX L1 را نیز داشته باشد.
تست و عیب‌یابی
عملکرد لینک مایکروویو را بررسی کنید. 
نوار وضعیت پیوند را نشان می دهد: Ok.
اگر پیام هشدار در Local یا Peer ظاهر شود، لزوماً به این معنی نیست که مشکلی وجود دارد. پیام نشان می دهد که از حد مجاز در هر یک از پارامترهای نظارت شده فراتر رفته است. پیام لینک: Ok ضروری است.
 
صفحه وضعیت حاوی مقادیری برای واحدهای محلی و همتا است. N/A در کنار Peer نشان می دهد که داده ها از واحد Peer منتقل نشده اند. اگر لینک Ok است، به سادگی روی Refresh در پایین صفحه کلیک کنید و داده های Peer به روز می شوند.
 
وضعیت منو – تفصیلی – رادیو مقادیر پیوند RSS و SNR را نشان می دهد، در مورد ACM نیز مدولاسیون انتخاب شده و نرخ بیت شبکه را نشان می دهد. اگر عملکرد ATPC فعال باشد (تنظیمات منو – رادیو) همچنین لحظه / حداکثر را نشان می دهد. توان مجاز و برای مقادیر SNR و RSS اندازه مقدار فوری / هدف را نشان می دهد.
 
ابزارهای منو – گرافیک – نشانگرهای نوار اندازه فعلی RSS، SNR و BER را نمایش می دهند.
 
ابزارهای منو – پینگ به شما امکان می دهد یک آزمایش پینگ را به آدرس IP انتخاب شده ارسال کنید.
مدولاسیون را امتحان کنید:
مدولاسیون ACM. در منوی تنظیمات – رادیو ACM را فعال کنید. پارامتر مدولاسیون TX را روی حداکثر مقدار مورد نیاز تنظیم کنید. در منوی وضعیت – مختصر – رادیو می‌توانید تغییرات مدولاسیون مورد استفاده را بر اساس کیفیت سیگنال SNR آنی (بازخوانی یا شروع) نظارت کنید. وضعیت و کیفیت مدولاسیون به خوبی در منوی Tools – Graphics – RX نمودار صورت فلکی نشان داده شده است، روی Refresh کلیک کنید.
 
برای تنظیم یک مدولاسیون ثابت به تنظیمات – رادیو بروید، ACM را خاموش کنید و مدولاسیون TX را بر اساس نتایج آزمایش قبلی روی مقداری از محدوده QPSK تا ۲۵۶-QAM تنظیم کنید. اگر مدولاسیون بالاتر از حد مجاز SNR را انتخاب کنید، اتصال قطع خواهد شد. Status Link مقدار Ok خود را از دست می دهد. برای از سرگیری پیوند، هر دو واحد باید نزدیک‌تر شوند. اگر این امکان پذیر نیست، از اترنت برای دسترسی به هر واحد به صورت جداگانه استفاده کنید و مدولاسیون پایه QPSK را تنظیم کنید. می توانید کیفیت سیگنال دریافتی را در نمودار صورت فلکی Tools – Graphics – RX نظارت کنید.

دپارتمان نصب و راه‌اندازی انواع لینک مایکروویو ما، پس از حضور در محل و بررسی کامل، تمامی عملیات راه‌اندازی، نصب، عیب‌یابی و تست نهایی را برای شما انجام می‌دهد تا با کمترین هزینه، فعالیت خود را بطور کامل انجام دهید.